به گزارش پایگاه خبری روزگار پرس از ری ‘ علی کلهر شهردار کهریزک گفت : سال ۱۴۰۲ بودجه‌ای به مبلغ ۳۹۸ میلیارد تومان و متممی تا مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان برای انجام اقدامات مهم در کهریزک پیش بینی شد که خوشبختانه براساس این بودجه‌بندی ؛ مدیریت شهری موفق به تحقق اقداماتی شد .

کلهر تصریح کرد : مبلغ ۵۶۰ میلیارد تومان کل اعتباری بود که از منابع درآمدی شهر کهریزک تامین شد که میزان تحقق این بودجه‌ ۵۷ درصد در زمینه امور عمرانی بوده و مابقی صرف هزینه‌های جاری شده است.

علی کلهر با تاکید بر مسئولیت انضباط مالی شهرداری نیز افزود : همواره تلاش شد با منضبط بودن در امور مالی ، اعتباراتی که به شهرداری وارد میشود را مدیریت کرده و با هدف از بین بردن فساد از شهرداری تلاش میکنیم تا اگر شهروندی به این شهرداری مراجعه میکند بتواند با آرامش خاطر کار خود را به انجام برساند.

کلهر در ادامه به اقدامات عمرانی که سال گذشته در کهریزک انجام شده اشاره کرد و گفت : آسفالت خیابان‌ها و معابر سطح شهر ، زیرسازی و جدول‌گذاری معابر ، لکه‌گیری معابر، احداث زمین چمن مصنوعی ، نهایی کردن پروژه پل عابر پیاده مسکن مهر، رنگ‌آمیزی جداول و دیوار پارک‌های سطح شهر ، خرید ۱۰ دستگاه ون در راستای ارائه خدمات در ۶ نقطه از شهر برای دسترسی آسان شهروندان به ایستگاه مترو ، نصب المان‌ها و مبلمان‌ شهری ، افزایش روشنایی‌ مناطق شهر از اهم این اقدامات بوده است.

شهردار کهریزک همچنین اجرای پروژه های مخابراتی نظیر اتصال ۲۰ کیلومتر فیبر نوری به شبکه‌های مخابراتی ، توسعه تلفن‌های شهری در شهر کهریزک و نصب ۱۲۷ دوربین‌ در نقاط مختلف شهر را که ۸۰ درصد شهر را پایش میکند از اقدامات مدیریت شهری در حوزه خدماتی خود عنوان کرد .

وی در ادامه افزود : در سال ۱۴۰۲ در راستای رفع مشکلات حفاری حدود هفت میلیارد تومان اعتبار برای لکه‌گیری آسفالت اختصاص داده شد . همچنین در سال گذشته مبلغ ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای اقدامات عمرانی در نظر گرفته شد که از این میزان مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان آن هزینه شد.

شهردار کهریزک صراحتا مساعدت به سایر سازمان‌ها و ادارات خدمات رسان را یکی از وظایف خود در جایگاه مدیریت شهری عنوان کرد و افزود : در موضوع تامین آب شرب در سال ۱۴۰۱ مبلغ یکصد میلیارد ریال به آبفای منطقه ۶ (شهرری) اختصاص داده شد که در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با کمترین بحران از این مسئله گذر کردیم.

کلهر درخصوص اقدامات حوزه روشنایی معابر نیز گفت: به عنوان یک سازمان مسئول همواره در کنار دستگاه‌های خدمات رسان حاضر شدیم و قسمتی از کمبود اعتبارات آنها را مرتفع کردیم و علاوه بر آن اصلاح روشنایی پارک‌ها و بوستان های شهر نیز به طور جد در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار کهریزک درباره قرارداد طرح تفصیلی شهر نیز توضیح داد : قرارداد طرح تفصیلی شهر با پیمانکار واجدالشرایط منعقد شده و چنانچه مطالعات آن انجام شود به زودی به عنوان یک طرح برای خدمت‌رسانی به ساکنین اجرایی خواهد شد.

کلهر در ادامه بیان داشت: در چند نقطه از شهر کهریزک که امکانات کمتر و ضعیف‌تری شاهد بودیم تلاش شد با ایجاد میادین فروش میوه و تره بار در جهت افزایش رضایت مندی و رفاه ساکنین قدمی برداشته شود .

وی در خصوص اقدامات فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی هم گفت : در مناسبت های مختلف سال برنامه‌های متنوعی در مرکز شهر و نیز در محلات کم برخوردار به اجرا درآمد .

شهردار کهریزک با اشاره به اهمیت حوزه خدمات ایمنی و آتش نشانی نیز بیان داشت : در دوره جدید مدیریت شهری همواره در صدد تامین تجهیزات آتش نشانی هستیم تا بتوانیم هر سال با در اختیار داشتن اعتبارات این امکانات را نوسازی و تجهیزات را به روزتر کنیم.

علی کلهر در پایان این گفتگو از ساکنین کهریزک درخواست کرد برای کمک به شهرداری در ارائه خدمات بهتر ، آماده دریافت هر گونه طرح اجرایی ، پیشنهاد و انتقاد هستیم و از شهروندان میخواهیم یاریگر ما در مدیریت شهری باشند .

کَهریزک از توابع شهرستان ری با وسعت ۵۰۰ کیلومترمربع و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت شامل ۸۰ هزار نفر جمعیت شهری و ۷۰ هزار نفر جمعیت روستایی ، در جنوب پایتخت واقع شده است.م.قنبری