عبدالغفور امان زاده منتخب مردم شریف گرگان و آق قلا در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح روز سه شنبه هجدهم اردیبهشت ماه با صلبی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان دیدار و گفتگو کرد.

ب صلبی در ابتدای این نشست گزارش کاملی از عملکرد اداره کل در حوزه های مولد سازی، تبدیل مجوزهای کاغذی کسب و کار به مجوزهای الکترونیکی و دریافت شناسه یکتا، خزانه معین، وضعیت اقتصادی و سرمایه گذاری استان را ارائه نمود.

صلبی گفت: خوشبختانه در سال گذشته استان گلستان در ارزیابی صورت گرفته در بحث امنیت اقتصادی جایگاه دوم را در کشور کسب نموده و همین امر می تواند فضایی را برای حضور سرمایه گذاران در استان ایجاد نماید تا با حمایت منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی بتوانیم عقب ماندگی اقتصادی را جبران نماییم.

وی افزود: بحث مهمی که انتظار می رود با هم فکری نماینگان مجلس حل و فصل شود میانگین درآمد سرانه است زیرا در حال حاضر درآمد سرانه استان نصف میانگین کشوری است که امیدواریم با تلاش شما عزیزیان این میزان را افزایش دهیم.

مدیر کل اقتصادی استان ادامه داد: تکثیر و صادرات نژاد اسب اصیل ترکمن می تواند اوضاع اقتصادی مردم منطقه ترکمن صحرا را متحول کند و از آنجاییکه نسل این نژاد در حال انقراض است، ما با سرمایه گذاری وارد مذاکره شده ایم تا جهت تکثیر نژاد اسب ترکمن در استان گلستان سرمایه گذاری نماید و در این راه نیاز به کمک و همراهی شما نیز داریم.

در ادامه این نشست امان زاده گفت: ما معتقدیم برای رشد استان گلستان در هر زمینه ای باید ظرفیت ها شناسایی و کارگروه تشکیل داده تا از این ظرفیت های بالا با نیروی انسانی کارآمد استفاده نماییم و اصلا قابل قبول نیست که با قرار گرفتن در رتبه بیست و هشتم جزو استانهای محروم باشیم.

امان زاده افزود: بنده به تنهایی امکان پیگیری تمام مسائل مرتبط با استان را ندارم و معتقدم همه نمایندگان باید با همدلی و وفاق درکنار هم قرار گیریم و استان محروم گلستان را از این عقب ماندگی خارج نماییم.

وی گفت: انتظار ما از شما و مجموعه دستگاه های استان این است که نکات اولویت داری که نیاز به کمک نمایندگان را دارد ارائه نمایید تا در مجمع مطرح کرده و به دنبال گرهگشایی برای آن موضوعات باشیم.