به گزارش روزگار پرس به نقل از اداره‌کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز سه‌شنبه ٢٨ بهمن و همزمان با دومین روز برگزاری نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیاء در هفته ایران دیجیتال، ضمن بازدید از غرفه‌های گروه همراه اول در جریان آخرین فعالیت‌ها و دستاوردهای تکنولوژیک اپراتوراول تلفن‌همراه قرار گرفت.

در این بازدید، نماینده مرکز تحقیق و توسعه همراه اول ضمن تشریح رسالت این مرکز مبنی بر تمرکز بر تحقیق، توسعه، نوآوری و بومی‌سازی فناوری‌های نوین در دو حوزه نسل پنجم و راهکارهای هوشمند دیجیتال، به تشریح آخرین وضعیت فعالیت‌های جاری و طرح‌ریزی شده اقدام کرد.

همچنین در ادامه، پلتفرم «همات» به‌عنوان مرجع معتبر ارائه API در ایران نیز در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه شد که مورد استقبال وی قرار گرفت. این پلتفرم توانمندساز کسب‌وکارها، توسعه‌دهندگان و سایر بازیگران عرصه دیجیتال است.

لازم به ذکر است، این رویداد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در سطح B2G و B2B در سالن ۲۷ محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است. همراه اول نیز به‌عنوان حامی و با شعار «همراه فناوری، حامی نوآوری» در این نمایشگاه حضور دارد.

شرکت ارتباطات سیار ایران با هدف ارائه توانمندی‌های خود در حوزه تحقیق و توسعه، بومی‌سازی و همچنین شناسایی توانمندی‌های اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در این رویداد دو روزه شرکت کرده است.