سید مهدی مهیایی در نشست خبری با اصحاب رسانه از افزایش چهار برابری اعتبارات عمرانی استان در دوسال آخر دولت سیزدهم خبر داد و گفت: اعتبارات عمرانی استان  در دوسال آخر دولت سیزدهم به بیش از ۱۶ میلیارد رسیده بطوری که نسبت به مدت مشابه شاهد افزایش چهار برابری شدیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان با اشاره به اینکه با نگاهی اجمالی به اتفاقات رخ داده در دو سال نخست دولت سیزدهم در مقایسه با دو سال پایانی دولت قبل، نشان از رشد قابل توجه اعتبارات می‌دهد، افزود: رقم چهار هزار میلیارد تومانی اعتبارات در دو سال پایانی دولت قبل به ۱۶ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده که رشد چهار برابری را داشته است.

مهیایی با اشاره به اینکه استانها پروژه های عمرانی خود را  در سامانه منتاک از نظر جمعیت، تعداد و اعتبارات ثبت می کنند، بیان کرد: در شهریور و بهمن سال گذشته گلستان با ثبت اطلاعات خود در این سامانه رتبه پنج کشوری را به دست آورد.

وی در ادامه بیان کرد: در سفر اول رئیس جمهور ۱۱۸ مصوبه با اعتبار ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیون تومان برای استان در نظر گرفته شد که از این مبلغ پنج هزار میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد.

مهیایی همچنین اضافه کرد: در سفر دوم رئیس جمهور ۱۳۵ مصوبه با اعتبار ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان در نظر گرفته شد که ۲۵ میلیارد تومان به اعتبارات عمرانی استان اضافه شد.

وی عملیات لایروبی و علاج بخشی خلیج گرگان و پروژه سد نرماب را دو پروژه بسیار مهم دولت در استان گلستان دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه راه، رقمی معادل چهارهزار میلیارد تومان اختصاص یافت که با تلاش‌های صورت گرفته در یک اقدام ۹۵ نقطه حادثه‌نیز استان شناسایی و ۴۵ نقطه نیز اصلاح شد.

مهیایی با اشاره به شکل‌گیری هیئت مدیره منطقه آزاد اینچه‌برون و آغاز ‌به‌کار این هیئت، اضافه کرد: در صورت راه‌اندازی این منطقه شاهد رونق اقتصادی استان و اشتغال قابل توجه خواهیم بود.

وی  در پایان با تاکید بر اینکه بررسی‌ها مبین این است که در حوزه شهرداری‌ها، از میان ۳۵ شهرداری استان گلستان ۲۰ شهرداری رتبه عالی کسب کرده‌اند، گفت: در حوزه دهیاری‌ها هم اقدامات خوبی انجام شده که از میان ۹۲۰ دهیاری استان ۳۳۵ دهیاری رتبه عالی را کسب کرده‌اند.