در آیین مذکور که مهندس یزدی زاده مدیر عامل ،آیت ا… رهبر رییس دفتر تبلیغات اسلامی،مهندس نصر معاون برنامه ریزی و توسعه وتعدادی ازمدیران، مسؤلین ، بسیجیان و رزمندگان ذوب آهن اصفهان ، همچنین خدا مراد صالحی فرماندار، حجت الاسلام و المسلمین باقریان امام جمعه زرین شهر، سرهنگ محمدی فرمانده سپاه وجمعی از مسئولین سیاسی انتظامی شهرستان لنجان وتعداد ۷۰ نفر از پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس این شهرستان و ذوب آهن حضور داشتند، ضمن اجرای برنامه های فرهنگی، بازدید از خط تولید و حضور بر سر مزار و یادمان شهدای گمنام ذوب آهن همراه بود، سخنرانان به تشریح برنامه های دهه حماسه و ایثار شهرستان ، رسالت رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروز و بیان خاطرات خود از رشادت ها و رویدادهای دفاع مقدس پرداختند.

ذوب آهن اصفهان در دوران دفاع مقدس با همه توان در خدمت جبهه های حق علیه باطل بود

مهندس یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در آیین مذکور و در کنار یادمان شهدای گمنام شرکت در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سال های دفاع مقدس، بویژه تقدیم تعداد ۲۸۷ شهیدگرانقدر این شرکت یادآور شد: ذوب آهن اصفهان در دوران دفاع مقدس در کنار انجام تولید و گام نهادن در راه خودکفایی و استقلال کشور، با همه توان و امکانات فنی و پشتیبانی خود در خدمت جبهه های حق علیه باطل بود و بیشترین تعداد اعزام نیرو به جبهه را داشت . وی ابراز امیدواری نمود که در شرایط فعلی نیز به یاری خداوند بتوانیم در زمینه پاسداری از خون های شهدا که هماناگام نهادن در راه آنان است قدم برداریم.

خدا مراد صالحی فرماندار شهرستان لنجان نیزضمن قدردانی از برگزارکنندگان مراسم و اظهار خرسندی از ارتباط سازنده ذوب آهن با منطقه گفت : فداکاری و رشادت های رزمندگان دوران دفاع مقدس در تاریخ افتخارات کشورو ملت بزرگمان ماندنی است .وی افزود : با توجه به محدودیت های کرونا مراسم مذکور با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و در حد محدود برگزار شد و امید است که با رفع محدودیت ها بتوانیم اینگونه مراسم را در سال های بعد با گستردگی بیشتر و در شان و مقام والای شهدا و رزمندگان بر گزار نماییم.

سربلندی و درخشش علمی و صنعتی کشور، حاصل فداکاری رزمندگان شجاع است

در این آیین حجت الاسلام والمسلمین باقریان امام جمعه زرین شهرنیز طی سخنانی ضمن قدردانی از دست اندرکاران و ستاد برگزاری مراسم گرامیداشت “دهه حماسه و ایثار شهرستان لنجان” و همکاری و مساعدت ذوب آهن اصفهان در این زمینه، یادآور شد: روز ۲۹ دی ماه به دلیل تشییع جنازه پیکر پاک تعداد ۴۵ شهید گرانقدر در این شهرستان به عنوان “روز حماسه و ایثار” نام گرفته و همه ساله، به همین مناسبت برنامه های متنوعی در این ایام برگزار می گردد . وی ضمن گرامیداشت رشادت ها و حماسه آفرینی های رزمندگان دوران دفاع مقدس افزود: پایداری و سربلندی مردم ما در دوران کنونی و درخشش علمی و صنعتی کشور حاصل فداکاری این رزمندگان شجاع بوده است.

دفاع مقدس تجلی گاه حقانیت ملت ایران است

در ادامه این برنامه، سرهنگ محمدی فرمانده سپاه ناحیه لنجان نیز در سخنانی یاد آور شد: دفاع مقدس تجلی گاه حقانیت ملت ایران است و نسل حاضر تشنه انتقال فرهنگ ارزشمندحماسه و ایثاراست. در ادامه مراسم برادران رزمنده و پیشکسوت آقایان مرتض شمس و محراب معتمدی به شرح خاطرات خود از جبهه ها پرداختند.

در پایان از رزمندگان و فرماندهان مدعو تقدیر به عمل آمد و لوح تقدیر ستاد گرامیداشت “دهه حماسه و ایثار شهرستان لنجان” به آنان اهداگردید.