مدیرعامل شرکت تجارت دوخت برتر سبلان گفت: کارخانه معروف سبلان پارچه اردبیل زنجیره کامل تولید محصولات نساجی است که می تواند علاوه بر نیاز بازار، امکان صادرات آن نیز فراهم آید.

روزگار پرس |  اکبر خدامی در جریان بازدید خبرنگاران از کارخانه سبلان پارچه اردبیل، اظهار کرد: عدم مدیریت و بی ثباتی در این حوزه آثار مخربی را بر این واحد عظیم تولیدی نساجی به همراه داشته به طوری که در سال های اخیر سازمان ورشکستگی این کارخانه را به چند گروه اجاره داده بود و در کنار آن شاهد به هم ریختگی مدیریتی در این مجموعه بودیم تا در نهایت از مهرماه امسال این کارخانه با حمایت بانک تجارت و در قالب شرکت تجارت دوخت برتر سبلان فعالیت خود را به صورت منسجم آغاز کرده و سعی بر این است تا در سال های آینده بتوانیم در بهترین شرایط تولید محصولات متنوع البسه و پوشاک را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال های گذشته حق و حقوق کارگران و پرداخت بیمه آنها با تأخیر روبه رو شده، در ۶ ماه مدیریت جدید سعی کردیم تا پرداختی ها را انجام و نیروی انسانی که ارزشمندترین سرمایه این مجموعه است، مورد حمایت قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت تجارت دوخت برتر سبلان گفت: در سال ۹۶ بسیاری از همکاران ما به دلیل سیستم غلط مدیریتی مجبور به ترک این واحد تولیدی شده بودند اما با احیای این کارخانه به همت بانک تجارت نه تنها بدهی های گذشته پرداخت شده بلکه هم اکنون ۹۴۵ نفر نیرو مشغول فعالیت بوده و حقوق و بیمه آنها با وجود بحران های متعدد به موقع و سر موعد پرداخت شده است.

خدامی افزود: ما نه تنها در سالن های مختلف از نیروهای بومی و تخصصی استان اردبیل استفاده کردیم بلکه تلاش بر این بوده تا در سالن های بافندگی، ریسندگی، رنگرزی، دوزندگی، چاپ و تولید البسه های متنوع بتوانیم از توانمندی نیروهای خلاق بومی استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال های گذشته این کارخانه به محل آزمون و خطا تبدیل شده بوده و شرایط بحرانی را تجربه می کرد که با ورود بانک تجارت و مدیریت شایسته طبقه بندی مشاغل و حمایت از نیروی انسانی به عنوان اصلی ترین سرمایه هدف گذاری شد.

مدیرعامل شرکت تجارت دوخت برتر سبلان اضافه کرد: ماشین آلات این کارخانه فرسوده و مربوط به ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ بوده و ما باید نسبت به بروزرسانی و مدرن سازی این ماشین آلات فرسوده و مستهلک اقداماتی را انجام دهیم تا ارتقای تولید در این مجموعه عظیم نساجی اتفاق بیفتد.

خدامی بیان کرد: ما در این واحد به عنوان بزرگترین زنجیره تولید نساجی در خاورمیانه توان رقابت با کشور ترکیه و مجموعه های ریسندگی و بافندگی متعدد را داریم و به راحتی می توانیم با وارد کردن پنبه از یک طرف کارخانه، در طرف دیگر لباس با کیفیت تحویل مردم دهیم.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در دل این کارخانه هفت واحد بزرگ در حد کارگاه های بزرگ مشغول فعالیت هستند و نیروی انسانی توانمند و متخصص این کارخانه را رو به جلو حرکت داده و قطعا نتایج سودمندی را در این واحد تولیدی شاهد خواهیم بود.

خدامی تصریح کرد: پنبه مغان هر چند در این کارخانه مورد استفاده قرار می گیرد اما در کنار آن باید مخلوطی از سایر پنبه تأمین شده را شاهد باشیم چرا که طول الیاف پنبه استحصال شده مغان جوابگوی تولیدات ما نیست و برای ارتقای کیفیت طول الیاف از مخلوط پنبه مغان و سایر پنبه تولید شده بهره می بریم.

وی گفت: بانک تجارت از مهرماه با خرید و مدیریت این کارخانه سعی کرده تا عملکرد مناسبی را از خود به یادگار بگذارد که ما برای پرداخت بدهی قبلی عیدی کارگران از شرکت فعال سابق ۷۲ هزار متر پارچه جین در کارخانه نگه داشتیم تا با فروش آن بتوانیم بدهی کارگران را از بابت عیدی ۶ ماهه اول پرداخت کنیم.

خدامی افزود: این کار به زودی و قبل از پایان سال انجام خواهد شد تا کارگران عیدی ۶ ماهه قبل از شرکت تجارت دوخت برتر سبلان را دریافت کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بحران های گذشته و ضعف مدیریتی سابق در این کارخانه به اتمام رسیده و تمام تلاش ما بر این است تا با پرداخت های بهنگام رضایت نیروی انسانی را حفظ کرده و امکان راه اندازی خطوط جدید را نیز فراهم کنیم.

خدامی ظرفیت تولید خط یک را بین ۷۰ تا ۸۰ درصد اعلام کرد و ادامه داد: این خط تولید شامل ریسندگی، مقدمات بافندگی و بافندگی است.

مدیرعامل شرکت تجارت دوخت برتر سبلان اضافه کرد: خطوط دیگر این کارخانه به تدریج وارد سیستم تولید خواهند شد ولی لازمه صادرات محصول بازاریابی مناسب است که با استخدام نیروهای زبده در حوزه بازاریابی و بازرگانی می توان علاوه بر تأمین نیاز داخلی، به صادرات محصولات این کارخانه نیز امیدوار بود.

خبرنگاران به همراه مدیرعامل و مدیر کارخانه از بخش های مختلف تجارت دوخت برتر سبلان بازدید کرده و در این مراسم از اصحاب رسانه نیز به عنوان حامی تولید و صنعت با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.