زینب نیک رنگ: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال برای ۶۰۰ هکتار از بستر رودخانه‌های استان سند صادر شود.

داریوش حسن‌نژاد، اظهار داشت: مطالعات ۲۵۰ کیلومتر بستر رودخانه‌های استان انجام شد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال برای ۶۰۰ هکتار از بستر رودخانه‌های استان سند صادر شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، افزود: طول کل رودخانه‌ها دائمی و فصلی لرستان ۹ هزار کیلومتر است و اولویت صدور سند برای مناطقی همچون رودخانه‌های اصلی و آبراه‌ها، مناطق با تراکم جمعیت بالا و زمین‌های باارزش و نقاط گردشگری مانند «کهمان»، رودخانه خرم‌آباد، «مادیان رود»، «کشکان» و «تیره» دورود است.

حسن‌نژاد، تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای لرستان علاوه بر اقدام برای تثبیت مالکیت دولت در خصوص رودخانه‌ها، مطالعه تالاب‌های استان مانند «بیشه دالان» و تالاب‌های ۱۴ گانه پلدختر را انجام و مستندات را برای صدور سند به اداره کل ثبت‌اسناد و املاک ارسال کرده است.

وی با بیان اینکه با دریافت سند مالکیت، تکلیف دستگاه‌های دولتی و مردم در این باره مشخص و شفاف می‌شود، افزود: با انجام اقدامات لایروبی و کارهای حفاظتی، جان و مال مردم نیز در سوانح طبیعی همچون سیل در معرض تهدید قرار نخواهد گرفت و با اخذ سند مالکیت برای اراضی بستر رودخانه‌ها و تثبیت مالکیت دولت به تولیت وزارت نیرو، هر گونه سوءاستفاده احتمالی برای تصرفات بستر و حریم منتفی خواهد شد و آب منطقه‌ای در نقش حاکمیتی خود با هر گونه تخلف و تصرف مطابق با قانون برخورد لازم را به عمل خواهد آورد.