♦️با حضور مسئولین بهزیستی گلستان

زنگ تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال همزمان در سرتاسر استان نواخته شد.

🔻به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان گلستان صبح امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ زنگ تنبلی چشم کودکان ۳تا۶سال با حضور معاون پیشگیری بهزیستی گلستان، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری گرگان ، رئیس بهزیستی شهرستان گرگان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در محل مهد کودک مه و مهر گرگان برگزار شد.

کیا معاون پیشگیری بهزیستی استان با بیان اینکه هر کودک در این سن، ۳ مرتبه غربال می‌شود گفت: این غربالگری شامل بیماری تنبلی چشم، بیماری‌های انحصاری چشم و اختلالات آناتومیک در این ناحیه است.

وی خاطرنشان کرد: در مواقعی که کودکان همکاری لازم را ندارند به وسیله دستگاه غربالگری می‌شوند و بعد از شناسایی مشکل هم به کارشناسان بینایی‌سنج ارجاع داده خواهند شد.

معاون پیشگیری بهزیستی گلستان با بیان اینکه بهزیستی وضعیت کودکان را تا ۱۰ سالگی و حل مشکل بینایی آنها پیگیری می‌کند افزود: خانواده‌های نیازمند که فرزند آنها دچار مشکل بینایی است شناسایی خواهند شد و کمک هزینه تهیه عینک و یا کمک هزینه جراحی از طرف بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی در پایان از خانواده‌ها تقاضا کرد که برای تضمین سلامتی بینایی کودکان خود و پیشگیری از معلولیت آنها به پایگاه‌های بهزیستی استان گلستان مراجعه کنند.