رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت؛ استان ایلام دارای تعداد ۵۸ پیرپروژه است که از شروع عملیات اجرایی آنها حداقل ۱۲ سال می گذرد و در مواردی شروع ساخت این طرح ها به ۲۲ سال هم می رسد.

امین دوست محمدی امروز(شنبه چهارم شهریورماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: اعتبار اربعین برای امسال چهار هزار میلیارد ریال بود که توسط وزارت کشور به صورت گلوبال به استان های درگیر اربعین پرداخت می شود که از این مبلغ سهم‌ استان ایلام دو هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال معادل ۶۳ درصد است که تاکنون مبلغ دو هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات ردیف اربعین سال ۱۴۰۲ به استان تخصیص یافته است.

وی افزود: تعدادی از این پروژه ها به علت نبود اعتبار و برنامه ریزی دقیق، هزینه های مضاعفی بر اعتبارات استان تحمیل کرده‌اند و عملا باعث رکود بخش قابل توجهی از سرمایه های استان شده اند.

بررسی دلایل عدم تکمیل پروژه‌‌های استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام بیان داشت: به منظور ساماندهی این قبیل پروژه ها و تسریع در اتمام آنها جلساتی با حضور مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط برگزار و دلایل عدم تکمیل هر پروژه بررسی شده است.

دوست محمدی اضافه کرد: باتوجه به تغییر رویکرد سازمان برنامه و بودجه در راستای سیاست های دولت سیزدهم مبنی بر تکمیل پروژه های نیمه تمام، تمهیداتی اندیشیده شد که تعداد ۱۹ پروژه از این تعداد تا پایان سال مالی ۱۴۰۲(شهریور ۱۴۰۳) به بهره برداری رسیده و تکمیل مابقی طرح ها نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در مورد سرمایه گذاری به تدوین اطلس سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و ادامه داد: در قالب این اطلس زیرساخت داده های مکانی (SDI)، مجموعه ای از سیاست ها، استانداردها، شبکه های دسترسی، داده های مکانی، سازمان ها و مردم است که امور مختلف تولید، جمع آوری، ذخیره سازی، دسترسی و استفاده بهینه از داده های مکانی را در حوزه مشخصی تسهیل و هماهنگ می سازد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام با توضیح هدف و کارکرد اصلی SDI، یادآور شد: دولت ها، سازمان ها و دستگاه های اجرایی با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن به داده های مکانی پایه و پردازش شده و لایه بندی شده و به روز شده دسترسی خواهند داشت.

دوست محمدی خاطرنشان ساخت: در استان ایلام ژئوپورتال استانی SDI به آدرس sdi.ilammporg.ir با همکاری دستگاه های اجرایی ایجاد شده و هم اکنون یک هزار و ۲۷۹ لایه مکانی در این ژئوپورتال بارگذاری و در راستای کاربردی سازی SDI نیز زیر پورتال سرمایه گذاری استان به آدرس sdi.ilammporg.ir/sarmayegozari ایجاد و بیش از ۲۶ لایه مکانی نیز توسط دستگا ه های متولی در این زیر پورتال بارگذاری شده است.

تخصیص بیش از دو هزار میلیارد اعتبار اربعین به استان ایلام

وی تصریح کرد: اعتبارات اربعین برای امسال چهار هزار میلیارد ریال بود که توسط وزارت کشور به صورت گلوبال به استان های درگیر اربعین پرداخت می شود که از این مبلغ سهم‌ استان ایلام دو هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال معادل ۶۳ درصد است که تاکنون مبلغ دو هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات ردیف اربعین سال ۱۴۰۲ به استان تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: ردیف اعتباری اربعین تنها از لحاظ مکانیزم پرداخت با سال های گذشته متفاوت بود به گونه ای که در گذشته این اعتبار به صورت سهم مجزا به چهار استان ابلاغ می شد، لیکن در سال جاری به صورت متمرکز و گلوبال پرداخت شد.

دوست‌محمدی اظهار داشت: بر اساس آخرین ابلاغیه اعتبارات زیرساخت اربعین به استان قبل از استقرار دولت سیزدهم ۶۱ میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان بود و سهم اعتبارات استان ایلام از محل ردیف تامین زیرساخت های اربعین، طی دو سال مالی استقرار دولت سیزدهم تا کنون ۳۲۳ درصد رشد داشته است.

تعداد چهار هزار و ۷۰۰ نفر واحد شرایط تبدیل وضعیت ایثارگری

وی افزود: در حوزه اداری و استخدامی، تبدیل وضعیت ایثارگران واجد شرایط به تعداد چهار هزار و ۷۰۰ نفر معادل ۹۶ درصد ایثارگران در تنه نظام اداری که در فرایند تبدیل وضعیت قرار دارند از عملکردهایی بود که مورد تقدیر مجلس و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور قرار گرفت.

تعداد یک هزار و ۲۷ نفر در هفت دستگاه اجرایی از طریق آزمون جذب می شوند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۲۷ نفر در هفت دستگاه اجرایی از طریق آزمون جذب می شوند که تا کنون فرایند استخدام تعداد ۴۴۵ نفر از آنها از طریق پنج آزمون استخدامی در دست اقدام است.

دوست محمدی یادآور شد: برای همه کارکنان دستگاه های اجرایی کد دو بعدی و کد دستوری برای استفاده از تلفن های همراه مراجعان به ادارات تولید شده و مراجعان می توانند با اسکن کد مذکور نظر خود را در خصوص ارائه خدمات دولت ارائه کنند.

وی بیان داشت: عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۱ در سه محور رضایتمندی مردم از دستگاه اجرایی، بهره‌وری و عدالت در ارائه خدمات شامل هشت معیار، ۱۶ شاخص و ۴۳ سنجه مورد ارزیابی عملکرد قرار گرفته که نتایج آن شامل عملکرد های برجسته ادارات در جشنواره شهید رجایی مورد تقدیر قرار می گیرند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام ادامه داد: به منظور حذف دریافت کپی مدارک هویتی و با هدف تسریع در ارائه خدمات و کاهش قیمت تمام شده خدمات و همچنین افزایش رضایت مندی مردم تا کنون تعداد ۵۱ دستگاه اجرایی خدمات رسان از طریق اتصال به سازمان ثبت احوال بصورت برخط نسبت به احراز هویت اقدام می کنند.