تهران- خبرگزاری “روزگار” -رییس جمهوری و رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه اساسنامه اصلاحی «بنیاد ایران‌شناسی» را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری “روزگار” از شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی مصوبه اساسنامه اصلاحی «بنیاد ایران‌شناسی» که در جلسه ۷۹۸ مورخ ۱۴شهریور ۱۳۹۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنا به پیشنهاد مورخ ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۵ رییس بنیاد ایران‌شناسی، به تصویب رسیده است را ابلاغ کرد.

در این متن آمده است که به منظور نیل به اهداف انقلاب و نظام اسلامی ایران و اهداف عالیه فرهنگی مقام معظم رهبری «بنیاد ایران‌شناسی» تشکیل و فعالیت می‌کند.

بنیاد ایران شناسی مؤسسه‌ای است علمی- پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، دارای شخصیت حقوقی با تابعیت ایرانی و وابسته به نهاد ریاست جمهوری است. تمامی فعالیت‌های بنیاد در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری و ضوابط و مقررات عمومی مراکز و مؤسسات تحقیقاتی و آموزشی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌پذیرد. به‌منظور نیل به اهداف انقلاب و نظام اسلامی ایران و اهداف عالیه فرهنگی مقام معظم رهبری، «بنیاد ایران‌شناسی» که در این اساسنامه به اختصار «بنیاد» خوانده می‌شود، تشکیل و فعالیت می‌نماید.

بنیاد مؤسسه‌ای است علمی- پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، دارای شخصیت حقوقی با تابعیت ایرانی و وابسته به نهاد ریاست جمهوری می‌باشد. کلیه فعالیت‌های بنیاد در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری و ضوابط و مقررات عمومی مراکز و مؤسسات تحقیقاتی و آموزشی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌پذیرد.

متن کامل اساسنامه اصلاحی بنیاد ایران شناسی در https://www.sccr.ir/ قابل مشاهده است.