همه کودکان ایرانی می‌توانند فیلم و کارتون‌های محبوب شان را به زبان مادری خود در فیلمیز تماشا کنند.
به عقیده کارشناسان احساس از طریق زبان مادری به کودک منتقل می‌شود و فراگیری زبان مادری در احساس تعلق کودکان به سرزمین مادری و فرهنگ‌بومی تاثیر فراوانی دارد.نورمحمد عاشوری نسب نویسنده و کارگردان سینما با اشاره به اهمیت آموزش زبان مادری برای بچه ها اعلام کرد بزودی همه کودکان ایران عزیز قادر خواهند بود فیلم مورد دلخواه شان را به زبان مادری خود در پلتفرم فیلمیز تماشا نمایند.

مدیر اجرایی سکوی نمایشی فیلمیز اهداف این طرح را بهره‌گیری از ظرفیت سینما برای آموزش، تقویت و صیانت از زبان های مادری اقوام ایرانی توصیف کرد‌. برای این منظور پلتفرم فیلمیز برنامه های مختلفی را در قالب دوبله، تولید فیلم های سینمایی، انیمیشن، مستند، فیلم کوتاه، سریال، جشنواره فیلم های زبان مادری، معرفی و تجلیل از حامیان زبان، فرهنگ‌و هنر اقوام ایرانی و تشکیل مجمع فعالین حوزه اقوام را در دست اقدام دارد.

کارگردان فیلم سینمایی آفتابگردان های وحشی در ادامه با تجلیل از تشکل های مردم نهاد اقوام مختلف ایرانی افزود: با توجه به اینکه پلتفرم فیلمیز یک سکوی نمایشی مستقل و خودگردان است و به هیچ گروه و جریان سیاسی و اقتصادی در کشور وابستگی ندارد و رسالت ما حمایت از زبان، فرهنگ و هنر همه اقوام ایرانی است، سعی می‌کنیم همواره به ماهیت مردمی بودن خود وفادار باشیم، برهمین مبنا تلاش همه هنرمندان در این سکو این است که صدای واقعی اقوام باشند. بنابراین محتوای تولیدی مطابق خواسته، نیاز و مطالبات عمومی اقوام عزیز و حوزه های بکر و جذاب که کمتر مورد توجه قرار گرفته و مهجور مانده است خواهد بود.

سردبیر سابق روزنامه جمعیت ابراز امیدواری کرد که فیلمیز مورد توجه و حمایت ویژه اقوام مختلف کشور قرار بگیرد زیرا که ما مردمانی باهوش و تیزبین داریم که همواره با واکنش‌های اجتماعی متفاوت در شرایط و مقاطع خاص آن را به اثبات رسانده اند‌‌. عضو شورای سیاست‌گذاری رسانه اقتصاددان بزرگترین چالش این پلتفرم را در حوزه اطلاع رسانی ارزیابی کرد و گفت تنها دغدغه ما رسانه است طوری که به صورت فراگیر بتوانیم خودمان را به مردم معرفی کنیم یقین داریم که در آن صورت مورد حمایت مردمی قرار می گیریم و شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود‌، چون مزیت این پلتفرم متفاوت بودن آن با سایر پلتفرم هاست‌. رسانه‌ای که حرف دل مردم را می‌زند به دل مردم نیز می‌نشیند کافی است که صدای ما به این مردم فهیم و عزیز برسد، در این راستا از همه مردم عزیز خصوصا نخبگان، اقوام مختلف ایرانی، تشکل‌های مردم نهاد و اصحاب رسانه استدعا داریم با اطلاع رسانی مناسب حامی زبان، فرهنگ و هنر اقوام ایرانی باشند‌.