محمد شهرکی خیر گنبدی در همایش طرح همیاران آرامش که در مسجد امام حسن مجتبی (ع) محله سیدآباد شهرستان گنبدکاووس ایجاد توازن در عرضه و تقاضا را یکی از وظایف دست‌اندرکاران عنوان کرد و افزود: هر شخصی بتواند گره از مشکلات مردم و جامعه بگشاید، به جد مسیر عمران و آبادانی کشور را هموارتر می‌کندو در رفع مشکات جامعه قدم مهمی برداشته است. شهرکی افزود: وظیفه همه ما این است که در حوزه اقتصادی وارد شویم تا بتوانیم گره از مشکلات همدیگر باز کنیم، خیر گنبدی ادامه داد:  هر اتفاقی که در زندگی انسان‌ها می‌افتد، یک فرصت از سوی خداوند می باشد تا از طریق آن خدا را بهتر بشناسیم و از درگاه حق فاصه نگیریم.

شهرکی در زمینه طرح همیاران آرامش گفت: طرح همیاران آرامش با هدف ارتقا توانمندی ساکنان و کمک به کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی جهت ارائه خدمات سلامت محور، مشاوره مدیریت بحران در مواقع اضطرار، آشنایی با انواع داروهای مخدر، اعلان هشدار و آگاهی برای کلیه شهروندان اجرا می شود.

خیر گنبدی افزود: در این طرح کاهش آسیب اجتماعی با رویکرد محله محور مورد توجه و در اولویت قرار گرفته است و قرار است از ظرفیت‌های گوناگون مردمی در آموزش و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و مشکلات اجتماعی جامعه استفاده شود تا مشارکت مردم برای حل مشکلاتشان ایجاد شود.

وی ادامه داد:توجه ویژه به آسیب‌های اجتماعی به عنوان اموری که نظم عمومی جامعه را به هم می‌زنند و هنجارهای آن را مورد تعرض قرار می‌دهند بسیار حائز اهمیت است و برخورد هوشمندانه با این معضلات، نیاز به همکاری و همگرایی بیش از پیش تمامی متولیان امر و همراهی مردم در این زمینه دارد.

گفتنی است: ارائه خدمات ویزیت و داروی رایگان، مشاوره خانواده و تغذیه، سنجش قد، وزن و فشار خون، برپایی کارگاه آموزشی تحکیم خانواده، ازدواج، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان و اجرای تئاتر درمانی برای دانش آموزان در مدارس محلات کم برخودار ۲ محله سیدآباد و بدلجه گنبدکاووس از دیگر بخش‌های طرح ملی همیاران آرامش در شهرستان گنبد کاووس بود