مشهد پایگاه خبری روزگار -سومین ورکشاپ تخصصی بهره‌برداری شهربازی قهرمانان با حضور مدیران استان و شهرستان مشهد در سالن اجتماعات  مدرسه مصلی نژاد برگزار شد.

معاون اداره کل استاندارد خراسان رضوی دراین  نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: استاندارد تجهیزات بازی کودکان، مهدهای کودک و اماکنی که تجهیزات بازی دارند باید رعایت شود.

فرشاد فیروز آبادی افزود : تنها  دو یا سه شهربازی در خراسان رضوی  هستند  که به صورت استاندارد ساخته شده و تمام تجهیزات آن استاندارد هستند.

وی  با بیان اینکه استاندارد یک فرایند جامع نگر است، تصریح کرد:شهربازی های  روباز به دلیل وجود دستگاه‌های بازی سنگین، مساحت بیشتری نسبت به شهربازی سرپوشیده لازم دارد که معمولاً در فضای باز خارج از شهر، واقع می‌شوند.در مقابل آن شهربازی‌های سرپوشیده که عموماً در مکان‌های تجاری و هتل‌ها ایجاد شده‌اند، به نسبت، وسایل شهربازی کوچک‌تر و کم‌خطرتری دارند.

فیروز آبادی با اشاره به اینکه شهربازی که نشان استاندارد دارد، لزوما همه وسایل آن استاندارد نیست، گفت: زمانی که فضای شهربازی استاندارد باشد، جذابیت‌های انواع وسایل شهربازی، ضمن راحتی استفاده از آن، مشخص می‌شود.

در ادامه جلسه بنیان گذار شهربازی قهرمانان اظهارداشت: انتظار دارم که همه پرسنل و دست اندرکاران به عنوان یک مدیر در مجموعه باشند. باید برای تمام زائران و مسافرانی که وارد شهر مشهد می شوند خاطره های خوب بسازیم.

محمد ورزنده با تاکید بر اهمیت ایمنی دستگاه ها در شهربازی گفت: در بحث ایمنی و بهره برداری از دستگاه ها، افرادی که با آن کار می‌کنند بسیار خوب می دانند که نقاط قوت و ضعف آن چیست و باید آن را به مدیران مربوطه ارجاع دهند. خوشبختانه ایمن ترین دستگاه‌های موجود را در مجموعه آورده‌ایم تا خانواده‌ها با خیال راحت و آرامش به شادی و نشاط بپردازند.

وی با اشاره به اینکه باید با سازمان های مختلف تعامل برقرار کرد، ادامه داد: رسالت ما این است که کارمان را بدون عیب و نقص انجام دهیم و برای شادی مردم وقت بگذاریم و این بسیار ارزشمند است. در طی این مدت نیز سعی داشتیم که به دنبال فکر و ایده برتر حرکت کنیم که خوشبختانه توانستیم موفق هم عمل کنیم.

ورزنده تصریح کرد: اولین شعار ما، خانواده محوری در مجموعه است و تاکید داشته ایم که خانواده در این مکان احساس آرامش داشته باشد. ما باید مجموعه را در بالاترین سطح امنیت و ایمنی نگهداری کنیم تا لذت و شادی خانواده های ایرانی و گردشگران خارجی تحت تاثیر منفی قرار نگیرد.

بنیان گذار شهربازی قهرمانان گفت: طرح یکشنبه های مهربانی را در مجموعه راه اندازی کردیم و در این روز کودکان محک، کمیته امداد، بهزیستی و دیگر نهادها میهمان شهربازی هستند ،شادی و نشاط این کودکان برای تمام مجموعه، انگیزه کاری ایجاد می‌کند.

عضو انجمن شهربازی های جهان در این ورکشاپ گفت:  این انجمن عضوهای بسیاری در دنیا دارد و به آن ها یاد می دهد که چگونه این صنعت را راه اندازی  نمایند .

محسن سراجی ادامه داد: بیش از ۶ هزار عضو در انجمن جهانی داریم که شامل  صد شهر می شود و شهر بازی قهرمانان مشهد به عنوان تنها شهربازی ایران عضو انجمن جهانی شهربازی ها شد.

استاد دانشگاه و کارشناس حوزه ارتباطات نیز با تاکید بر مهارت های مختلف و به ویژه مهارت میزبانی گفت: مهارت‌های مختلفی وجود که می‌تواند باعث ایجاد حس خوب در طرف مقابل شود. وقتی در عصر ما هدیه دادن و هدیه گرفتن مهارت حساب می شود، تصور کنید در بحث گردشگری چه مهارت های مختلفی را می‌شود بکار برد.

محمدرضا طاهری با بیان اینکه هوش هیجانی، هوش سلامتی و هوش فرهنگی از مهارت های لازم برای کار در شهر بازی‌ها است ،گفت: افرادی که در این مکان ها هستند باید مولفه هایی مانند کنترل خشم، ارتباط موثر و تنوع مهمانان با فرهنگ های مختلف را حتما رعایت کنند تا بیشترین بهره وری را شاهد باشیم.