مشهد پایگاه خبری روزگار -حسن تازیکی مدیرعامل تیم لیگ‌ دسته یک کشتی گروه ساختمانی جاودانی در کنفرانس مطبوعاتی سرمربی و کادر فنی این تیم  که در هتل ثامن طرقبه برگزار شد، ضمن ابراز امیدواری برای قهرمانی در لیگ دسته یک و حضور در لیگ برتر بیان کرد: ما در لیگ دسته یک با اقتدار حضور داشتیم و امیدواریم این روند در سال‌های بعد به صورت حضور در لیگ برتر و قهرمانی ادامه داشته باشد.

مدیر فنی تیم کشتی تیم ساختمانی جاودانی در این جلسه گفت: اینکه امروز افرادی در وضعیت اقتصادی کنونی بدون هیچ چشم داشتی در این ورزش ورود و هزینه کنند، جای تقدیر دارد.

جعفر شمس همدلی و همراهی با این تیم را بسیار مهم دانست و افزود: خراسان در گذشته قطب کشتی ایران بوده اما جایگاه واقعی خود را از دست داده است و باید با همکاری و تعامل ورزش استان، کشتی خراسان به جایگاه قبلی خود باز گردد.

وی  با بیان اینکه سال گذشته در مسابقات لیگ دسته یک شرکت کردیم ولی به دلایلی به نتیجه خوبی نرسیدیم.

مدیر فنی تیم کشتی جاودانی تصریح کرد: در گذشته اگر کسی به ورزش ورود می‌کرد، در پرداخت مالیات معاف می‌شد ولی الان برای معافیت از مالیات باید باشگاه را ثبت کنید و این موجب می‌شود که افراد ورود کمتری در بحث اسپانسری و پشتیبانی داشته باشند.

در ادامه مربی تیم جاودانی نیز ضمن تبریک کسب قهرمانی توسط این تیم، بیان کرد: تیم ما با اقتدار در مرحله نیمه نهایی اول شد و در مرحله یک هشتم تمام رقبا را کنار زد.

محمد حسن زاده با اشاره به حضور نفرات شاخص و برجسته از کشتی گیران در این تیم، گفت: برخی عضو تیم‌ملی هستند و حدود ۳۰ درصد کشتی گیران ما خراسانی هستند و درصد هستیم از کشتی گیران خراسانی بیشتر بهره مند شویم.

وی با اشاره به مسابقات نیمه نهایی که در مشهد برگزار شد، گفت : چند تیم قوی در این لیگ حضور داشتند که خوشبختانه مقام اول را کسب کردیم و امیدواریم فینال جذابی را پیش رو داشته باشیم.

سرمربی تیم جاودانی نیز در این جلسه بیان کرد: امروز کشتی خراسان در جایگاه گذشته خود قرار ندارد و نگاه وفاق و همدلی کشتی خراسان را به جایگاه اصلی خود باز می‌گرداند.

رضا افضلی با بیان اینکه نگاه فدراسیون به لیگ‌ کشتی نگاه پشتوانه سازی است و می خواهد اسپانسر ورود کنند، افزود: ما در این مسابقات تنها به دنبال نتیجه نیستیم و می خواهیم کشتی خراسان به جایگاه قبلی دست پیدا کند و به کشتی خراسان کمک کنیم.

وی  افزود: هیأت کشتی کوتاهی نداشتند ولی معمولاً مسابقات لیگ را باید اسپانسرها و لیدرهای تیم اداره کنند و در این زمینه نیز ثبت قرارداد و درخواست همکاری با تیم رقم خورده است.

وی افزود: در مسابقات لیگ دسته یک باید از کشتی گیران زیر ۲۱ سال و سه کشتی گیر بالای ۲۳ استفاده کنیم و این موجب دقت نظر زیاد در جذب کشتی گیر برای تیم ما بوده است.

افضلی بیان کرد: کشتی خراسان باید انرژی و سرمایه خود را برای برگشتن با جایگاه قبلی خود بگذارد و تعامل ها نیز موثر است.

وی افزود: احتمالاً مسابقات فینال لیگ دسته یک تیر ماه در تهران برگزار می‌شود و ما از افراد شاخص برای حضور در تیم استفاده می‌کنیم.

در ادامه سرپرست تیم بیان کرد: گروه ساختمانی جاودانی دو سال زمان برده تا پا در عرصه مسابقات لیگ کشور جهت شکوفایی در رده‌های نوجوانان و جوانان و پایه بگذارد و امسال باید مطابق با سال‌های گذشته مسابقات لیگ کشتی محلات راه اندازی شود و این تیم نیز در این لیگ شرکت خواهد کرد.

مسعود اسماعیلی نژاد افزود: چون تیم جاودانی به صورت مستقل تیم را به جلو حمایت می کند تاکنون درخواستی به شهرداری برای کمک نداشته است و ما می‌توانیم ۲۵ کشتی گیر داشته باشیم.

وی  گفت: چون هدف قهرمانی است، از افرادی استفاده کنیم که شاخص باشند و ما در لیگ فقط دنبال برد هستیم و می‌خواهیم که این تیم باشگاه تشکیل دهد و اگر همکاری تربیت بدنی باشد، شاید در ورزش‌های دیگر نیز بتواند تیم‌داری کند.