به گزارش روزگار پرس ‘ عملیات احداث بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) در شهرری عصر روز یکشنبه ششم اسفند ماه باحضور حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تولیت آستان مطهر حضرت عبدالعظیم «ع»، حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی امام جمعه شهرری ، سرلشکر رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور نیروهای مسلح ، مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ، چمران رئیس شورای اسلامی تهران ری و تجریش و سایر مسئولین در تالار شیخ صدوق «ره» آستان مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی «ع» برگزار شد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در این مراسم ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) گفت: در آموزه های دینی ما نسبت به عمران ، آبادانی و خدمت‌رسانی به مردم تأکید فراوان شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر خاطرنشان کرد: در خود قرآن می خوانیم که «هُوَ أَنْشَأَکُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَاسْتَعْمَرَکُمْ فِیهَا» (او خدایی است که انسان را از زمین بیافرید و از آنها خواست تا روی زمین عمران و آبادانی کنند و گنجینه های در دل زمین را استخراج کنید و نیازهای بشر را از آن تأمین کنید.

وی تصریح کرد : در فرمان امام علی بن ابی طالب(ع) به مالک اشتر نیز بحث آباد کردن شهرها برای اینکه مردم بتوانند در آسایش زندگی کنند مورد تأکید قرار گرفته است. در روایت دیگری از حضرت می خوانیم که « فَضِیلَهُ السُّلطانِ عِمارَهُ البُلدانِ» یعنی برتری و فضیلت یک حاکم در این است که شهرها را آباد کند تا مردم در رفاه و آسایش به سر ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر تأکید کرد: مردم ری ، مردمی انقلابی ، ولایی و متدیّن هستند و تعداد زیاد شهدای آنان و ایثارگران و جانبازان و آزادگان و خانواده‌های معززشان برای ما این ضرورت را ایجاد می‌کند که خدمتگزار آنها باشیم و امیدواریم با عنایت خداوند و به برکت این امامزادگان واجب التعظیم این پروژه به زودی و با کیفیت به اتمام برسد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) تصریح کرد : این پروژه در زمینی به مساحت تقریبی ۱۲ هزار متر مربع در نزدیکی حرم مطهر ، در نه طبقه و با زیربنایی با حدود ۴۸  هزار متر مربع شامل فضای بیمارستانی ، اورژانس ، دیالیز ، تصویربرداری ، فیزیوتراپی ، آزمایشگاه ، داروخانه و سایر بخش‌های مورد نیاز طراحی گردیده است که طراحی آن با بهره گیری از معماری ایرانی اسلامی بوده و تأکید شده از استحکام سازه ای بالایی برخوردار باشد.

در انتهای این مراسم و از طریق ارتباط زنده تصویری با محل احداث پروژه ، کلنگ آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی حضرت عبدالعظیم «ع» به زمین زده شد.