مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان در دیدار با یعقوب مهدوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در هلال احمر استان با تاکید بر نهادینه شدن گفتمان کتاب در جامعه، همکاری ارگان های مختلف در ترویج کتاب و کتابخوانی را ضروری دانست.عبدالحی میرزاعلی مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان با هدف افزایش گسترش همکاری ها با یعقوب مهدوی دیدار و گفتگو کرد.
عبدالحی میرزاعلی مدیرکل کتابخانه های عمومی گلستان در این دیدار گفت: با توجه به اینکه کتابخانه‌های عمومی جز مراکز فرهنگی مهم کشور بوده و دارای ظرفیت‌های فرهنگی قابل توجهی هستند لذا کار فرهنگی بایستی عمیق و با حوصله و از سوی افراد نخبه و کارشناس با صلاحیت انجام شود.
عبدالحی میرزاعلی با بیان اینکه مسئله تحول در بخش‌های مختلف جامعه به‌ خصوص در حوزه ارتقای فرهنگ عمومی خواست مقام معظم رهبری است، همکاری ارگان های مختلف در ترویج کتاب و کتابخوانی را ضروری دانست.
وی در ادامه افزود: کتابخانه‌های عمومی به عنوان مجموعه‌ای خلاق و پویا در تحقق رسالت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برنامه‌های متنوعی را در حوزه‌های فرهنگی و کتاب‌خوانی اجرا می‌کند و محافل ادبی، شعرخوانی، نشست‌های نقد و بررسی کتاب؛ کارگاه‌های آموزشی برای کودکان و سایر برنامه‌ها با محوریت کتاب و کتابخانه برگزار می‌کند.
یعقوب مهدوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گلستان نیز در این جلسه با بیان اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی اظهار کرد: کتاب و کتاب‌خوانی از ابزار مهم توسعه فرهنگی است و مسئولان فرهنگی برای بسترسازی به‌منظور ارتقای سرانه مطالعه در سطح شهرستان اهتمام داشته باشند.
یعقوب مهدوی تصریح کرد: کتاب به عنوان کالای فرهنگی اثرگذار باید در دسترس گروه‌های مختلف مردم استان قرار گیرد.
وی همچنین افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی تأثیر مستقیمی بر افزایش آگاهی اجتماعی و توسعه فرهنگی جامعه دارد.
گفتنی است کتابخانه های عمومی گلستان پیش تر برنامه ها و همکاری های مشترکی را در خصوص کتاب و کتابخوانی از قبیل نشست کتابخوان و برنامه های فرهنگی برگزار کرده است.