لرستان – احسان عالیخانی چگنی: استاندار لرستان گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور در اجرای طرح‌های عمرانی با رویکرد آینده‌نگر در لرستان نقش بسزایی دارد.

فرهاد زیویار استاندار لرستان در جلسه‌ای که با حضور سیدجعفر حسینی، رئیس امور آمایش سرزمین و توسعه منطقه‌ای سازمان برنامه و بودجه در استانداری لرستان برگزار شد، گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور در اجرای طرح‌های عمرانی با رویکرد آینده‌نگر در لرستان نقش بسزایی دارد.

فرهاد زیویار در این دیدار، ساخت راه‌آهن دورود- خرم‌آباد – اندیمشک و ساخت سد‌های لرستان از مصوبات سفر ریاست محترم جمهور به لرستان را از جمله این طرح‌های عمرانی عنوان کرد که نیازمند توجه ویژه سازمان برنامه و بودجه کشور است.

وی با اشاره به اینکه توزیع نامناسب اعتبارات بودجه‌ای گاهی به جای توسعه متوازن منطقه‌ای در کشور باعث تمرکز منابع در مرکز کشور یا مناطق خاص می‌شود، افزود: با هدف تحقق توسعه متوازن، سند ملی آمایش سرزمین می‌تواند ملاک تخصیص منابع بودجه باشد.

آقای حسینی، رئیس امور آمایش سرزمین و توسعه منطقه‌ای سازمان برنامه و بودجه در این دیدار گفت: ظرفیت‌هایی که در قالب برنامه‌ریزی توسعه فضایی و آمایش سرزمین برای مسیر آینده توسعه کشور در نظر گرفته شده است، باید به جای موضوع تقسیمات اداری، سیاسی در روند بودجه ریزی عمومی کشور ملاک عمل واقع شود.