احسان عالیخانی چگنی: صبح امروز با حضور وزیر اقتصاد و دارایی طرح توسعه شرکت آرا بَرد این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

این طرح توسعه‌ای با حضور خاندوزی، وزیر اقتصاد، زیویار، استاندار لرستان، معاون امور اقتصادی استاندار، معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.

این طرح با یک‌هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و ۵ میلیون دلار به صورت ارزی با اشتغال‌زایی ۴۰ نفر افتتاح شد.

شرکت آرابَرد غرب در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع در شهر خرم‌آباد به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ و مصنوعات سنگی با هدف ایجاد اشتغال و فرآوری انواع سنگ‌های ساختمانی صادراتی (ماربل، تراورتن، گرانیت و…) با ظرفیت تولید سالانه ۵۵۰ هزار متر مربع ایجاد شد.

همچنین در ادامه گلخانه هیدروپونیک در سراب نیلوفر چنگایی افتتاح شد.

گلخانه ۱۲ هزارمتری هیدروپونیک کریمیان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شخصی و تولید سالانه ۵۰۰ تن، در سراب نیلوفر خرم‌آباد در زمینه کاشت نشا گوجه فرنگی صادراتی افتتاح شد.

خاندوزی در آئین افتتاح طرح توسعه آرا برد، اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد موانع و مشوق‌های دولتی را برای واحدهای تولیدی بکار گیریم و موانع آنها را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در قدیم این تفکر وجود داشت که تسهیلات تولید را صرف کارهای سودآور غیر از تولید کنند، اما در دولت سیزدهم بر آن هستیم که موازنه و معادله را بر هم زدیم تا جهش و رونق تولید را محقق کنیم.