بنا به گفته مدیر کل سازمان بنیاد مسکن استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت‌های بنیاد مسکن به دو دسته روستایی و شهری تقسیم می‌شود. معاونت مسکن روستایی کلیه اقدامات عمرانی در سطح روستاها از جمله طرح و زیرسازی معابر، جوب ها، جدول، پیاده‌روسازی در حوزه عمران روستایی در سطح استان را دنبال می‌کند.
غلامرضا اسماعیلی مدیر کل سازمان بنیاد مسکن استان اصفهان به مناسبت سالروز تشکیل افتتاح حساب ۱۰۰ توسط امام(ره) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: حضرت امام (ره) برای تامین مسکن مستمندان حسابی به نام خودشان افتتاح کردند تا خیرین و دغدغه مندان حوزه مسکن افراد مستمند وجوهاتی را به این حساب واریز کنند
غلامرضا اسماعیلی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان اظهار داشت: از هزار و ۸۳۳ هکتار از اراضی اختصاص داده شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌های استان، ۳۰۸ هکتار آن در ۸۷ روستا قرار دارد که در حال تفکیک برای ساخت و ساز هستیم.وی با اشاره به صدور اسناد بنیادی برای ۹۳۵ روستای بالای ۲۰ خانوار، افزود: ۲۸ هزار و ۱۸۱ سند با همکاری ثبت احوال به متقاضیان تحویل داده شده که در نوع خود عدد قابل توجهی است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۳ میلیون مترمربع از طرح‌های روستایی استان اصفهان آسفالت ریزی شده است.
در ادامه معاون عمران روستایی بنیاد مسکن از جذب اعتبارات ملی برای تهیه قیر مورد نیاز برای اسفالت معابر روستایی خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۹هزار و ۸۹۷ تن قیر در اختیار بنیاد مسکن استان قرار گرفته که این پروژه از طریق اعتبارات ملی، استانی و همچنین اعتبارات داخلی خود بنیاد مسکن تأمین اعتبار و اجرا شده و در این راستا سال گذشته ۲ میلیون ۹۸۴ هزار و۵۵۰ متر مربع در ۳۴۳روستا آسفالت شد‌. می توان گفت در سال گذشته حدود ۳ میلیون مترمربع در روستای استان اصفهان آسفالت ریزی انجام شده است