مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت:بیش از ۱۰۵ سرپرستی روزنامه در استان ایلام فعالیت دارند

علی هوشمند در این نشست خبری با اصحاب رسانه به بیان گزارشی از عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حوزه های مختلف پرداخت.

هوشمند از برپایی قرارگاه رسانه‌ای اربعین در شهرستان مهران سخن گفت و افزود: فعالیت خبری در بیش از ۱۷ روز در قرارگاه با حضور ۱۵۰ خبرنگار و انتشار بیش از ۷۰۰ اثر محتوایی در ایام اربعین صورت گرفت.

وی در ادامه به افتتاح دبیرخانه زبان و ادبیات کردی در استان در راستای توجه به گویش های مختلف در ایلام اشاره کرد.

هوشمند تصریح کرد: توزیع بیش از ۳۱۵ مورد آگهی دولتی، ۱۸۰ مورد آگهی ثبتی در بین نشریات محلی، سراسری و پایگاه‌های خبری، همکاری و هماهنگی با استانداری در جهت تجلیل از اصحاب رسانه فعال در عرصه اربعین، انتشار پوستر و کلیپ‌های گرافیکی به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی از جمله اقدامات حوزه اداره فرهنگی و رسانه محسوب می شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اضافه‌ کرد: در جشنواره صنعت چاپ از ۳۵ کارگر و مدیر نمونه چاپخانه تقدیر به عمل آمد و ۳ باب چاپخانه‌ هم برای دریافت وام تبصره ۱۸ معرفی شدند.

هوشمند در ادامه بازدید از کتابخانه‌ها، تجلیل از نویسندگان‌ و برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب را از جمله برنامه‌های هفته کتاب عنوان‌ کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خاطر نشان کرد: تاکنون ۶۲ مجوز سرپرستی نمایندگی روزنامه سراسری در استان ایلام صادر شده است.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۰۵ سرپرستی روزنامه در استان فعالیت دارند.

هوشمند یادآور شد: برگزاری رویداد فرهنگی مهران دروازه آسمان در استان ایلام، آیین بزرگداشت استاد خداداد ابراهیمی، آیین رونمایی و معرفی پنج گنج نظامی به زبان کردی، انتخاب روستای پشت قلعه شهرستان آبدانان به عنوان روستای دوستدار کتاب برای اولین بار در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور، برگزاری ویژه برنامه‌های روز خبرنگار، صدور و تمدید مجوز نشر، صدور و تمدید مجوز چاپ و تقدیر از هیئت رئیسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها را از سایر برنامه‌های اداره‌کل ارشاد اداره در سال ۱۴۰۲ برشمرد.

در ادامه این نشست خبری مدیرکل ارشاد به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

در پایان هم آیین اختتامیه جشنواره رسانه ای افق روشن برگزار شد و از برگزیدگان تجلیل به عمل آمد.