مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل در تور رسانه با اصحاب رسانه استان اردبیل گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر ۲۳ پروژه در قالب ۱۱۵ کلاس درس با زیربنای ۱۷ هزار متر مربع به بهره‌برداری می‌رسد.

روزگار پرس به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل ، بهزاد محمدی در تور رسانه ای از پروژه های در حال اجرا استان اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت اصلی‌ترین رکن جمهوری اسلامی ایران است و تحول کیفی و ارتقای توانمندی‌ها در این بخش جز رویکردهای مهم به شمار می‌رود که ما سعی می‌کنیم در حوزه مدرسه‌سازی، مدارسی با معماری ایرانی، اسلامی احداث و با کیفیت بالا تحویل آموزش و پرورش دهیم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: سازمان نوسازی مدارس همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۹۵۰ پروژه آموزشی و پرورشی را در سراسر کشور افتتاح و به بهره‌برداری می‌رساند تا این پروژه‌ها تحویل آموزش و پرورش شده و نسل آینده در آن تحصیل کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل با اشاره به نقش خیرین مدرسه ساز بیان کرد:از توجه و همت خیرین قدردانیم چراکه خیرین برای آینده کشور سرمایه گزاری می کنند و تربیت نسل آینده در مدارسی که با یاری آنها ساخته شده است، صورت می گیرد.

محمدی درخصوص پروژه دارالفنون عنوان کرد: این پروژه جزو شاخص ترین پروژه های کشوری است که با زیربنای ۱۰هزار مترمربع در قالب ۳۰ کلاس درسی به همراه سالن ورزشی و آفمی تئاتر و … از قبل مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی توسط بانک پاسارگاد احداث و پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی دارد.

وی تصریح کرد: از پروژه های افتتاحی در دهه فجر در سطح استان ۲۳ پروژه با ۱۱۵ کلاس درس با زیربنای ۱۷هزار و ۵۶۶مترمربع آماده افتتاح خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: در ایام هفته دولت امسال نیز نوسازی مدارس استان ۲۷ پروژه را در قالب ۱۰۲ کلاس درس تکمیل و تحویل آموزش و پرورش داد که زیربنای آن ۱۰ هزار و ۳۴۸ متر مربع بوده است.

محمدی افزود: ۱۹۸ پروژه در سطح استان به همت نوسازی و خیرین در حال اجرا است و در مجموع نوسازی مدارس استان امسال ۵۰ پروژه را تکمیل و با همراهی خیرین تحویل آموزش و پرورش داده است.

وی با گرامیداشت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: نوسازی مدارس در دوره جدید خود سعی می‌کند تا کیفی‌سازی را بر همه اولویت‌ها ترجیح داده و کمبود فضاهای آموزشی را در این استان برطرف کند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اضافه کرد: مدارس استان جزو ساختمان های ایمنی کافی در برابر حوادث غیرمترقبه دارد. این بینانگر دقت و کیفیت در ساخت پروژه ها است که در تمامی مراحل از طراحی تا اجرا، مورد توجه مهندسین اداره کل نوسازی مدارس استان اردبیل بوده است.

محمدی گفت: تمام تلاش ما بر این است تا در حوزه عمرانی و اجرایی کیفی‌ترین پروژه‌ها را با همراهی مهندسان و اکیپ‌های نظارتی ساخته و تحویل آموزش و پرورش دهیم تا نسل آینده در بهترین فضا تحصیل و تهذیب خود را انجام دهند.