مدیرعامل نمایشگاههای بین المللی خوزستان گفت: سالانه ۲هزار تولید کننده از سراسر کشور از برج۷تا ۱۲ در نمایشگاه استان شرکت می کنند.

تایماز نیوز/ به گزارش خبرنگارپایگاه خبری هنر قلم، رحیم جلیلی در مراسم رونمایی و نشست خبری اولین نمایشگاه ابزارآلات در استان با اشاره به اینکه بعد از ۴۳ سال انقلاب اسلامی و ۳۲ سال سابقه نمایشگاه بین‌المللی خوزستان در استان در ارتباط با برگزاری نمایشگاه این اولین بار است که چنین نمایشگاهی در خوزستان برپا می شود اظهارکرد: سالانه بالغ بر ۳۶ تا ۳۸ موضوع تخصصی نمایشگاهی در استان برگزار می‌کنیم.

وی گفت: خوبی‌هایی که این نمایشگاه‌ها برای استان دارند این است نمایشگاه‌های تخصصی مثل نمایشگاه صنعت نفت، نمایشگاه ساختمان و نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی(به هر حال ما قطب کشاورزی در کشور هستیم که در برخی از پارامنت‌ها اول تا سوم کشوری را داریم) این نمایشگاه ۵ تا ۶ سال است که در استان رونق گرفته است.

مدیرعامل نمایشگاههای بین المللی خوزستان ادامه داد: استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه ماشین آلات کشاورزی شده برای همین با محدودیت فضایی مواجه ‌ایم که به دو قسمت تقسیم کرده‌ایم و اکثر نمایشگاه‌ها با ظرفیت بالایی و با متراژ بسیار برگزار می‌شوند.

جلیلی با تاکید براینکه بالغ بر ۵۸۰۰ تا ۶۰۰۰ نفراز برج۷تا۱۲ هرسال در موضوعات مختلفی که نمایشگاه‌ها در استان برگزار می‌شود اشتغالزایی داریم عنوان کرد: برخی ها از جمله مسئولان واقعا نمی دانند چنین پتاسیل و ظرفیت اشتغال زایی در نمایشگاهها وجود دارد نه تنها در استان بلکه در تمامی نمایشگاههای کشور چنین هست.

وی خاطرنشان کرد: در شش ماه اول سال به دلیل گرمای شدیدی که در استان حاکم است ‌توانیم نمایشگاهی برگزار کنیم و استقبالی از سوی تولید کنندگان از سراسر کشور صورت نمی‌گیرد.

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان خوزستان گفت: ۲هزار تولید کننده از سراسر کشور از برج ۷ تا ۱۲ هر ساله به استان دعوت می‌کنیم و بالغ بر ۱۰ هزار نفر از سراسر کشور غرفه‌هایی در این نمایشگاه دایر می‌کنند و این ظرفیت کمی نیست که ما سالانه نیم میلیون نفر استقبال کننده از نمایشگاه‌ها داریم این ظرفیت بالاخره در استان است باید هم باشند به این شکل که نمایشگاه‌ها قوی پربار و تخصصی و اثرگذار باشند.

جلیلی بابیان اینکه این نمایشگاه اولین بار است که در استان خوزستان انجام می‌شود خاطرنشان کرد: شرکت‌های بزرگی از جمله رونیکس و توسن به عنوان رهبران ابزارآلات ایران حضور خواهند یافت درست است در گذشته نمیتوانستیم تولید کنیم اما اکنون ابزارآلات، قطعات نفت، ماشین آلات کشاورزی و همچنین در صنعت خودروسازی و سایر صنایع دیگر تولید کننده هستیم و مایع افتخاری برای کشورمان هستیم.

وی گفت: این نمایشگاه از سوم تا ششم آبان ماه جاری در اهواز برگزار خواهد شد.