مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: افرادی که برای ناباروری به مراکز درمانی دولتی مراجعه می کنند، ۹۰ درصد هزینه ها و اگر هم به مراکز خصوصی مراجعه کنند، برابر تعرفه دولتی هزینه های آنان پرداخت می شود.

نورالدین رحیمی امروز(دوشنبه ۲۳ مردادماه) در مصاحبه با جمعی از خبرنگاران با بیان اینکه از جمعیت ۵۸۰ هزار نفری استان ایلام، ۳۴۶ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: این افرد در قالب صندوق های کارکنان دولت، عشایر و روستاییان، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق بیمه همگانی و بیمه ایرانیان؛ از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند.

وی افزود: تمامی افردی که جزء پنج دهک اول جامعه هستند، بدون مراجعه به بیمه سلامت و با استفاده از بانک اطلاعاتی ثبت احوال، به صورت کاملاً رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با اشاره به اینکه دولت حق سرانه پرداخت بیمه این افراد را پرداخت می کند، بیان داشت: هزینه درمان و جراحی مددجویان بهزیستی که در مراکز درمانی دولتی عمل جراحی انجام دهند، تقریباً رایگان است.

پرداخت ۹۰ درصد هزینه‌های ناباروری

رحیمی با بیان اینکه در حوزه بارداری و فرزندآوری نیز خدمات خوبی به جامعه هدف ارائه می شود، یادآور شد: تمامی مادران باردار و فرزندان آنان تا پنج سال به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

وی خاطرنشان ساخت: افرادی که برای ناباروری به مراکز درمانی دولتی مراجعه می کنند، ۹۰ درصد هزینه ها و اگر هم به مراکز خصوصی مراجعه کنند، برابر تعرفه دولتی هزینه های آنان پرداخت می شود.

ایلام پیشرو در نسخه نویسی الکترونیکی

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح استان ایلام نسخه نویسی کاملاً بصورت الکترونیکی انجام می شود، اضافه کرد: استان ایلام در بحث نسخه نویسی الکترونیکی جزو استان های پیشرو در کشور است.

نورالدین رحیمی ادامه داد: ۱۵ هزار نفر از جمعیت حاشیه شهر ایلام، زندانیان به همراه خانواده و افراد مجهول الهویه با تأیید بهزیستی، به صورت کاملاً رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ خدمت توانبخشی برای افراد تحت پوشش بهزیستی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است، تصریح کرد: بیمه سلامت ۷۰ درصد هزینه های تعرفه خصوصی در این بخش را هم پرداخت می کند.

۷۳ درصد جمعیت استان بصورت رایگان تحت پوشش هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: ۷۳ درصد کل افراد بیمه شده در بیمه سلامت استان ایلام یعنی ۲۸۶ هزار نفر به صورت رایگان تحت پوشش قرار گرفته اند و از خدمات بیمه ای استفاده می کنند.

رحیمی با بیان اینکه اتباع بیگانه ای که دارای کارت مهاجرت و آسیب پذیر هستند، به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند، اظهار داشت: مابقی اتباع خارجی نیز می توانند با پرداخت سرانه هزینه، از خدمات بیمه سلامت برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه ۵۱ مرکز روستایی در استان ایلام در بحث نظام ارجاع و پزشک خانواده شناسایی شده اند، تأکید کرد: در این مراکز خدمات آزمایشگاه، رادیولوژی، دندانپزشکی به صورت رایگان ارائه می شود.

رسانه ها ایجاد مرکز رادیوتراپی را مطالبه کنند

مدیرکل بیمه سلامت با بیان اینکه پوشش هزینه های بیماران خاص یکی از اقدامات مهم بیمه سلامت بوده است، گفت: ۱۰۷ بیماری خاص مشخص شده که برای ۲۷ بیماری بسته خدماتی در بیمه سلامت تعریف شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با اشاره به اینکه تمامی بیماران خاص در سطح استان نشان دار شده اند و در مراکز تحت پوشش خدمات رایگان دریافت می کنند، خاطرنشان ساخت: تاکنون بیش از پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از هزینه های بیماران صعب العلاج در استان پرداخت شده است.

نورالدین رحیمی با بیان اینکه اگر مرکز رادیوتراپی در استان ایلام وجود داشته باشد، بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه بیماران را پرداخت می کند، تصریح کرد: متأسّفانه این مرکز در استان وجود ندارد و می طلبد که رسانه ها در این زمینه باید مطالبه گری کنند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بعضی از جراحی ها در استان انجام نمی شوند، افزود: مجموعه بیمه سلامت در استان ایلام، مجموعه ای چابک و کارآمد و کل پرسنل آن ۷۲ نفر است که به جامعه هدف خدمات رسانی می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با بیان اینکه خوشبختانه پرداخت به مراکز دولتی و خصوصی تقریباً به روز شده است، تأکید کرد: مردم استان ایلام شایسته خدمت و تکریم اند و می بایست از خدمات و مراکز درمانی مناسب برخوردار باشند.