ایمان گودرزی؛ وقتی تا پایان هفته ۲۵ لیگ برتر سه تیم سپاهان، استقلال و پرسپولیس در صدر جدول قرار دارند، چه چیزی بهتر از اینکه به سراغ سید مهدی سید صالحی برویم که سابقه بازی در هر سه تیم را دارد. مهاجم سال های نه چندان دور فوتبال ایران لیگ را در حساس ترین شرایط خود می‌داند و معتقد است که یک اشتباه از هر کدام از این سه تیم به معنای از دست رفتن یک جام خواهد بود. حالا سه تیم شانس اصلی قهرمانی در لیگ هستند و در مورد شانس های قهرمانی با هم متن کامل گفت و گو با سید مهدی سید صالحی را در زیر خواهیم خواند؛

*شما سابقه بازی در هر سه تیم را داشتید، از صدر جدول شروع می‌کنیم، ارزیابی شما از عملکرد سپاهان؟

سپاهانی ها بعد از عید نوروز دو بازی نا امید کننده از خود به نمایش گذاشتند و در این دو بازی فقط سه امتیاز گرفتند، همین از دست دادن امتیازات باعث شد که استقلال و پرسپولیس با بردهایشان خودشان را به نزدیک ترین فاصله با این تیم برسانند. همین قضیه باعث شد که آنها با استرس نتایج دیگر تیم ها پا به مسابقه حساس با تراکتور بگذارند و روی اشتباه پنالتی بدهند و بازی را واگذار کنند البته از نظر من صحنه خطای روی شهریار مغانلو دقیقا مثل صحنه ای بود که پنالتی گرفته شد اما داور آن صحنه را پنالتی نگرفت و می‌شد که آن را خطا گرفت و بازی مساوی تمام شود.

*استقلال و نتایج خوبی که در زمین می‌گیرد اما شرایط باشگاه…

استقلال بعد از نیم فصل هفته به هفته بهتر شد و حالا می‌توان گفت که ساپینتو به ترکیب ایده‌الش رسیده، یک تیم با ثبات با خط حمله ای خطرناک که برای هر رقیبی وحشتناک هستند. اما همان طور که می‌دانید حواشی خارج از زمین این تیم بسیار زیاد شده، تغییر سرمربی و بعد بدهی استراماچونی و در نهایت عدم گرفتن مجوز حرفه ای و آسیایی که هنوز مشخص نیست در آن هستند یا نه، می تواند به این تیم ضربه سختی بزند، اگر ساپینتو توانایی این را داشته باشد که این حواشی را کنترل کند قطعا به روند خوبشان ادامه خواهند داد و نتیجه می‌گیرند.

*و در آخر پرسپولیس؟

پرسپولیس خودش صدر را از دست داد و حالا به دنبال پس گرفتن آن است. آنها بعد از چند بازی که فرم خوبی نداشتند دوباره موفق شدند که به کورس برگردند و امتیازی که نسبت به استقلال دارند این است که این تیم در آرامش و بدون هیچ حاشیه‌ای کار خودش را انجام می‌دهد و همین باعث می‌شود که با تمرکز بیشتری در بازی های آخر فصل حضور پیدا کنند.

استقلال و پرسپولیس؟سپاهان قهرمان لیگ می‌شود

*کدام یک از این سه تیم را شانس اصلی قهرمانی می‌دانید؟

اگر به جدول و بازی های باقیمانده نگاه کنیم می‌بینیم که سپاهان برای قهرمان شدن همه چیز در دستان خودش است و اگر در نهایت با استقلال هم امتیاز نیز بشود به دلیل برد در بازی های رو در رو قهرمان خواهد شد. از طرفی بازی دربی و همچنین بازی سخت استقلال با تراکتور باقیمانده و پرسپولیس نیز بازی سخت خواهد داشت اما بازی های سپاهان راحت هستند و همه چیز برای قهرمانی در دستان خودشان است. از نظر من سپاهان نسبت به دو تیم دیگر بازی بهتری به نمایش می‌گذارد و شانس بیشتری برای قهرمانی دارد.

*تراکتور هم این فصل خوب خودش را از شرایط بدی که داشت خارج کرد

اگر آقای خمز زودتر به این تیم آمده بود شک نکنید که تراکتور نیز یکی از مدعیان اصلی قهرمانی بود. هر بازیکنی را که آورد در این تیم جواب داد و خوب بودند و از نظر من اگر خمز فصل آینده نیز بماند بدون شک آنها یکی از مدعیان اصلی قهرمانی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

۲۵۷ ۲۵۱