ایمان گودرزی؛ هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از عصر امروز ( دوشنبه ) آغاز می‌شود و در حساس‌ترین مسابقه، صدرنشین لیگ برتر باید به مصاف هوادار برود. این دیدار از ساعت ۱۹ در ورزشگاه دستگردی تهران برگزار خواهدشد. آخرین بازی هفته فردا ( سه شنبه ) بین دو تیم استقلال و پیکان برگزار خواهد شد. با هم به بررسی پیش بازی های هفته پنجم لیگ بیست و دوم می‌پردازیم؛

هوادارپرسپولیس

ساعت: ۱۹:۰۰

ورزشگاه دستگردی تهران

پرسپولیس پس از ۲ تساوی بدون گل متوالی مقابل ذوب و فولاد، به ۲ برد ارزشمند ۱ بر ۰ و ۲ بر ۰ مقابل آلومینیوم و صنعت نفت دست یافته و حالا با رسیدن به صدر جدول به دنبال حفظ این رتبه است. شاگردان یحیی گل‌محمدی گرچه در امر گلزنی با ثبت میانگین کمتر از ۱ گل در هر مسابقه، ضعیف نشان داده‌اند، اما در فاز دفاعی عالی کار کرده‌اند و علیرضا بیرانوند تنها گلر لیگ برتر است که هنوز دروازه‌اش را بسته نگاه داشته‌است. او امیدوار است که با کلین شیت در برابر هوادار، رکورد خود را در این فصل به عدد ۴۵۰ دقیقه برساند. از سوی دیگر شاگردان ساکت الهامی که چهار هفته پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشتند حالا به دنبال این هستند که با گرفتن امتیاز از پرسپولیسی ها به ثبات نسبی دست پیدا کنند.

اعتراف عجیب بازیکن گلزن هوادار: با دست گل زدم! + فیلم

نساجی مس کرمان

ساعت: ۱۹:۰۰

ورزشگاه شهید وطنی

بعد از این که طلسم شکست و نساجی بالاخره توانست در ورزشگاه شهید وطنی میزبانی کند، این تیم فردا دومین بازی خود در فصل جاری را در ورزشگاه شهر قائمشهر مقابل مس کرمان برگزار خواهد کرد؛ این بازی، یادآور نیمه‌نهایی جنجالی اما پر احساس فصل گذشته است. نساجی و مس کرمان بعد از فصل ۹۷-۹۶ لیگ دسته اول تا همین امسال، هیچ تقابلی با یکدیگر نداشتند تا اینکه، در نیمه نهایی جام حذفی فصل گذشته، دو تیم مقابل هم قرار گرفتند. این دیدار در ورزشگاه آزادی برگزار شد و با گل دقیقه ۱۱۸ شیری به سود نماینده مازندران به پایان رسید تا هواداران این تیم در آزادی، جشنی به یادماندنی برپا کنند.درگیری در داخل و بیرون از زمین، یکی از نکات بارز تقابل دو تیم در نیمه نهایی بود که موجب جنجال‌ها و اظهار نظرهای تند بسیاری هم شد. حال بعد از کمتر از چهار ماه، دو تیم این بار در لیگ برتر ایران به مصاف هم خواهند رفت؛ جایی که نارنجی‌های کرمان بعد از صعود شیرینی که داشتند در هفته‌های اول به دنبال امتیاز اندوزی هستند.نساجی، در سه تقابل اخیر با مس کرمان پیروز بوده و آخرین برد مس به بهمن سال ۹۵ بر می‌گردد که با دو گل، نساجی را شکست داده بود. اولین تقابل دو تیم در لیگ برتر، امروز در ورزشگاه شهید وطنی برگزار می‌شود و باید دید کدام یک از این سناریوها در آن به وقوع خواهد پیوست؛ تکرار جشن نساجی یا انتقام از سوی مس. البته نساجی یک تغییر مهم نسبت به آن دیدار دارد و طی آن ساکت الهامی که بخش مهمی از درگیری‌ها به جر و بحث او با اعضای تیم حریف مربوط می شد، جای خود را به حمید مطهری داده است.

نبرد نساجی و مس در ۹۰ دقیقه برنده نداشت/ تقابل دو تیم به وقت اضافه کشیده شد  - قوه قضائیه | خبرگزاری میزان | Mizan Online News Agency

آلومینیوم اراکتراکتور سازی تبریز

ساعت: ۱۹:۰۰

ورزشگاه امام خمینی اراک

تراکتور و آلومینیوم در حالی در اراک به مصاف هم‌ خواهند رفت که هر دو تیم در چهار هفته گذشته نتوانسته‌اند نتایج خوبی کسب کنند. شاگردان رحمتی با کسب یک برد، یک تساوی و دو شکست، ۴ امتیاز اندوخته دارند و تی تی ها هم با رقم زدن دو تساوی و دو شکست، باوجود نمایش‌های مطلوب، در امر نتیجه‌گیری اصلا خوب عمل نکرده‌اند و بردیف به خوبی می‌داند نتیجه نگرفتن تیمش مقابل اراکی‌ها تا چه حد می‌تواند فشار انتقادات را بیشتر کند.اما اگر به نتایج دو تیم در تاریخ لیگ برتر نگاهی بیندازیم، خواهیم دید که کار سرمربی ترکمن به این راحتی‌ها هم نیست. دو تیم تراکتور و آلومینیوم چهار بار مقابل یکدیگر قرار گرفته اند که سهم سبزپوشان اراکی سه برد بوده و پرشورها هم یک بار بر حریف خود غلبه کرده‌اند.. همچنین سرخ‌پوشان هر دو دیدار فصل گذشته را مقابل آلومینیوم با باخت پشت سر گذاشته و به نوعی مقابل این تیم دبل شده‌اند. علاوه بر لیگ برتر تراکتوری‌ها یک بار هم‌ در جام حذفی مقابل سبزها قرار گرفته‌اند که آن مسابقه هم به سود آلومینیوم به پایان رسید.

ایرنا - تراکتورسازی تبریز و آلومینیوم اراک در مرحله یک هشتم نهایی جام‌حذفی

ذوب آهنسپاهان

ساعت:۲۰:۰۰

ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

مهم ترین بازی هفته پنجم رقابت های لیگ بیست و دوم، دربی اصفهان است که به میزبانی ذوب آهن برگزار خواهد شد. سپاهانی ها با باخت هفته گذشته مقابل فولاد و ذوب آهن با چهار مساوی متوالی به این بازی رسیده است. مورایس پس از شروع خوب و سه هفته صدر نشینی برای از بین بردن تردید ها پا به میدان می‌گذارد.علاوه بر حساسیت بالای این بازی نکته جالب قیمت بلیت هاست، بلیت برای تیم میهمان؛ ۲۰۰ هزار تومان و بلیت برای تیم میزبان؛ ۱۵۰ هزار تومان است. البته باشگاه ذوب آهن اعلام کرده بلیت برای کسانی که با شال و لباس ذوب آهن به ورزشگاه بروند، رایگان خواهد بود. به هر حال قیمت ۲۰۰ و ۱۵۰ هزار تومانی برای یک بازی بین دو تیم شهرستانی بسیار زیاد است و بدون شک این مسابقه یکی از گران قیمت ترین بازی های لیگ برتری در شهرستان محسوب می شود.

گزارش تصویری| اولین شکست سپاهان در دربی اصفهان مقابل ذوب آهن - تیک تاک نیوز

گل گهر سیرجان ملوان

ساعت: ۲۰:۳۰

ورزشگاه سردار سلیمانی

به نظر می‌ رسد روی کاغذ، شاگردان امیر قلعه‌نویی کار سختی برای کسب دومین بردشان نداشته باشند. گل گهر در حالی میزبان ملوان است که در دو هفته گذشته، با گل به خودی‌های بازیکنان حریف، از شکست مقابل سپاهان و مس کرمان فرار کرده است. آنها مقابل تیمی قرار خواهند گرفت که در بازگشت به لیگ برتر هنوز رنگ برد را ندیده و قلعه‌نویی به دنبال این است که این تیم را دست خالی از سیرجان به انزلی برگرداند.

خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دیدار تیم های فوتبال گل  گهر سیرجان و ملوان بندرانزلی

فولاد خوزستانمس رفسنجان

ساعت: ۲۱:۰۰

ورزشگاه فولاد ارنا

تیم فوتبال فولاد خوزستان در حال حاضر با هشت امتیاز در جایگاه دوم جدول رده بندی رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران قرار دارد. فولاد و جواد نکونام فصل را خیلی خوب شروع کرده اند و همانطور که پیش بینی می شد، این تیم یک تیم مدعی نشان می دهد. فولاد هرچه از فصل می گذرد بهتر می شود و نمایش اخیر آنها در هفته چهارم نیز اوج درخشش تیم نکونام بود. فولاد در اصفهان در هفته چهارم از پس تیم پرقدرت سپاهان برآمد و حالا به دنبال آن است تا در یک بازی خانگی، برد مهمی دیگر بدست بیاورد. در سوی مقابل تیم مس رفسنجان قرار دارد. مس رفسنجان آنطور که باید فصل را شروع نکرده است. مس هم اکنون چهار امتیازه است و تیم یازدهم جدول مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران به شمار می رود. مس در آخرین بازی لیگ برتری خود در هفته چهارم به مصاف آلومینیوم اراک رفت و در خانه با حساب ۰-۰ متوقف شد. مس در این فصل نه شکست خورده نه پیروز شده و تنها ۴ تساوی بدست آورده که بدون شک نتایج خوبی برای این تیم نیست. قطعا مس در بازی پیش رو در اهواز به دنبال کسب پیروزی است.

گزارش بازی فولاد و مس رفسنجان تاریخ 1399/10/15 - ورزش سه

صنعت نفت آباداننفت مسجد سلیمان

ساعت: ۲۱:۰۰

ورزشگاه تختی آبادان

تیم فوتبال نفت آبادان در حال حاضر با چهار امتیاز در جایگاه سیزدهم جدول رده بندی رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران قرار دارد. رضا پرکاس و شاگردانش این فصل از مسابقات را خوب شروع نکرده اند و شرایط برای تیم آبادانی خوب نیست. حالا آنها در دربی خوزستان میزبان تیم هم نام خود هستند و بدون شک تلاش می کنند تا اولین پیروزی فصل را در ورزشگاه خانگی خود بدست بیاورند. در سوی مقابل رضا مهاجری و نفت مسجدسلیمان قرار دارد. نفت مسجدسلیمان در حال حاضر پنج امتیاز دارد و تیم هفتم جدول مسابقات به شمار می رود. نفت در آخرین بازی لیگ برتری خود در هفته چهارم مسابقات به مصاف استقلال رفت و موفق شد در خانه یک امتیاز بگیرد. بدون شک نبرد با نفت آبادان یک مسابقه مهم برای مهاجری و تیم مسجدسلیمانی است که می خواهد فاتح دربی شود.

اعلام ترکیب نفت مسجد سلیمان و صنعت نفت آبادان | خبرگزاری ایلنا

استقلالپیکان

سه شنبه

ساعت: ۱۹:۰۰

ورزشگاه آزادی

استقلال و پیکان در حالی آخرین بازی هفته پنجم مسابقات فوتبال لیگ برتر را برابر هم برگزار خواهند کرد که در ۲ بازی رفت و برگشت سال قبل یک برد ۳-۰ نصیب استقلال شد و بازی برگشت با تساوی ۰-۰ به پایان رسیده بود.بازی رفت بین ۲ تیم روز ۱۸ شهریور ماه ۱۴۰۰ برگزار شد و طی این بازی تیم فوتبال استقلال با ۳ گل در نیمه دوم برابر حریف خود به پیروزی رسید اما در دیدار برگشت ۲ تیم و در روز ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۱ تیم استقلال در دیداری که حریف عملکرد بهتری هم داشت، برابر پیکانی ها ۰-۰ کرد. در این بازی پیکانی ها حتی تیر دروازه تیم فوتبال استقلال را هم به لرزه در آوردند ولی گلی رد و بدل نشد. حالا استقلال و پیکان با ۲ انگیزه متفاوت به مصاف هم خواهند آمد، استقلال که در ۴ بازی گذشته ۲ برد و یک مساوی و یک باخت به دست آورده برای کسب دهمین امتیاز به میدان می آید تا بازیهای نه چندان خوب خود در روزهای اخیر را به دست فراموشی بسپارد و پیکانی ها می آیند تا نشان دهند در بازی برگشت مسابقات لیگ سال قبل شایسته برد بودند و ماموریت شان نیمه تمام ماند. به هر حال این هفته تیم های استقلال و پیکان با امتیاز برابر هفت، برای کسب موفقیت و برد برابر همدیگر قرار خواهند گرفت.

ویدیو| خلاصه بازی استقلال - پیکان/ توقف صدرنشین مقابل شتاب پیکان

۲۵۷ ۲۵۱