ریحانه اسکندری؛ سومین هفته از لیگ برتر بیست و دوم با همه حواشی و اتفاقت خود به سرآخر روز جمعه(۴ شهریور) به پایان رسید.

در این هفته، روز پنج شنبه، استقلال و مس کرمان، ذوب آهن و مس رفسنجان، نفت مسجد سلیمان و پیکان و نساجی مازندران و ملوان به مصاف یکدیگر رفتند که در این دیدارها، استقلال و پیکان موفق به کسب پیروزی و بقیه مسابقه ها با نتیجه تساوی پایان یافت.

در روز جمعه، هوادار و صنعت نفت آبادان، آلومینیوم اراک و پرسپولیس، گل گهر سیرجان و سپاهان و فولاد و تراکتور مقابل هم قرار گرفتند که در این مسابقات هم، پرپسولیس و فولاد پیروز و مابقی نتیجه تساوری را کسب کردند.

بعد از گذشت سه هفته از بیست و دومین دوره لیگ برتر، نظرات و نقدهای متفاوتی به گوش می‌رسد. برخی ها شرایط را نقد می کنند و معتقدند موتور لیگ گرم نشده و برخی ها معتقدند این نتایج در هفته ها اول طبیعی است و آرام آرام تیم های به شرایط ایده آل می‌رسند.

در همین رابطه با حمید درخشان گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید:

عملکرد تیم پرسپولیس را با توجه به تغیراتی که در این تیم اتفاق افتاده است در این سه هفته چه طور ارزیابی می‌کنید؟

در هفته های اول می‌توان گفت پرسپولیس انتظارات را برآورده نکرده و نتیجه دلخواه کسب نشده است. بازی مقابل آلومینیوم بازی بدی نبود و همین که پرسپولیس موفق شد سه امتیاز بازی را کسب کند و به شرایط کورس رقابتی با بقیه تیم ها برگردد و از قافله عقب نماند خوب است.

این بازی بسیار بازی مهمی بود و پرسپولیس موفق شد منطقی و کم ریسک بازی کند چون اصلا جای ریسک و خطا نداشت و به سه امتیاز نیاز داشت که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

این پیروزی از نظر روحی روانی برای پرسپولیس بسیار ارزشمند بود و باعث شد تغیراتی در این تیم اتفاق بیوفتد و این تیم به نقطه رقابت با بقیه مدعیان قهرمانی برسد.

در نیمه دوم بازی تیم دست به عصا بود، نبایید خطایی می‌کرد و می‌خواست برتری را هر طور شده حفظ کند زیرا بازی خیلی حساس بود. شرایط پرسپولیس نسبت به هفته های اول بهتر شده و من اعتقاد دارم در هفته های پیش رو بهتر هم خواهد شد.

کنایه سرمربی سابق پرسپولیس به ساپینتو؛مربی خارجی باید الگوی اخلاقی باشد!

لوکادیا را در بازی اولین بازی اش برای پرسپولیس چه طور دیدید؟

بازی اول اصلا ملاک خوبی برای ارزیابی یک بازیکن نیست. لوکادیا در حال حاضر هم از نظر بدنی از بقیه بازیکن ها خیلی عقب است. لوکادیا الان وزن زیادی دارد و باید این وزن را کاهش دهد و این در اولویت است.

لوکادیا الان وارد کشوری شده که از نظر فرهنگی وو اب و هوایی بسیار متفاوت با چیزی است که عادت داشته و همه این ها روی او اثرگذار است.

من مطمئن هستم با گذشت زمان او قابلیت های خودش را نشان می‌دهد و قطعا به پرسپولیس کمک خواهد کرد.

کنایه سرمربی سابق پرسپولیس به ساپینتو؛مربی خارجی باید الگوی اخلاقی باشد!

اینکه استقلال شروع ضعیفی داشته از نظر شما درست است؟

نه اصلا نمی شود گفت استقلال ضعیف حاضر شده است. موضوع این است که تیم استقالال تغیرات زیادی را ایجاد کرده. آن‌ها جا به جایی ها زیادی داشتند و تغیرات زیادی در خط دفاعی دادند و این نتایج حاصل این تغیرات زیاد است. درواقع این جابه جایی ها سبب می شود که استقلال گل بخورد.
من فکر می کنم استقلال مهره هایی خوبی دارد و بازیکن های خیلی خوبی را جذی کرده است. قطعا استقلال تیم قدرتمندی برای این دوره از رقابت ها هست و آرام آرام به نقطه ای که باید نزدیک می شود.

کنایه سرمربی سابق پرسپولیس به ساپینتو؛مربی خارجی باید الگوی اخلاقی باشد!

استقلال با ساپینتو چه وضعیتی دارد و حضور این مربی خارجی در لیگ تا چه حد مفید بوده؟

در هر صورت هر مربی خلق و خوی خاص خودش را دارد و ساپینتو هم با فرهنگ خودش در کشورهای مختلف کار کرده است.

ما در کشور خودمان اعتقاد داریم که مربی خارجی زمانی که وارد کشور می‌شود، سوای مسائل فنی و تکنیکی داخل زمین، باید بتواند در مسائل شخصیتی، اخلاقی و رفتاری خوبی باشد و بتواند الگو شود.

این موضوع بسیار مهم است زیرا ما همیشه نسبت به مربیان خودمان هم در مسائل شخصیتی، اخلاقی و حفظ حرمت های در کنار زمین سخت گرفتیم و این هارا فاکتور مهمی در نظر گرفتیم.

مربیان بزرگ دنیا هم همیشه به اخلاق خود توجه دارند و به ندرت پیش می‌آید حرکت غلط و ناشایستی انجام دهند، همیشه حواسشان هست کار غیراخلاقی و غیر اصولی انجام ندهند. برای اینکه زیر ذره‌بین هستند و توسط دوربین ها دیده می‌شوند. در نهایت ما انتظار داریم، آرامش، برخورد خوب و شخصیت خوب از مربیان خارجی ببینیم. ما مربی خارجی را دوست داریم به این دلیل که در ارتقای مسائل فنی به ما کمک می‌کند اما ما بیشتر به این دقت می‌کنیم که مسائل اخلاقی توسط آن ها حفظ شود و حرمت هارا نگه دارند.

کنایه سرمربی سابق پرسپولیس به ساپینتو؛مربی خارجی باید الگوی اخلاقی باشد!

عملکرد تیم سپاهان در سه بازی ای که انجام داده چه طور بوده؟

سپاهان شروع خیلی خوبی داشته است. چیزی که به وضوح دیده می شود نظم و انظباط عالی این تیم است.

می شود به جدیت گفت سپاهان نسبت به بقیه تیم ها روان تر، راحت تر و بهتر بازی کرده است. سپاهان از تیم های خوب این دوره است و می شود گفت جزو مدعیان قهرمانی است.

در بازی آخر هم علمکرد خوب و کم نوسانی داشتند و به طور کل با حفظ و ارتقای این روند می توانند اوضاع را برای خودشان بهتر هم بکنند.

کنایه سرمربی سابق پرسپولیس به ساپینتو؛مربی خارجی باید الگوی اخلاقی باشد!

کیفیت لیگ و بازی هارا در این سه هفته چه طور ارزیابی می‌کنید؟

معمولا از هفته های هفتم و هشتم کیفیت لیگ بهتر ارزیابی می‌شود. ما می بینیم که شرایط آماده سازی لیگ و بازی های تدارکاتی اصلا خوب پیش نرفته است.

به همین خاطر است که بازی های اول مثل بازی تدارکاتی است و تیم ها صرفا آمادگی به دست می‌آورند.

اما از هفته پنجم به بعد شرایط برای همه تیم ها یکسان می‌شود و در آن زممان می شود با خیال راحت عیار تیم هارا محک زد و قضاوت درست را انجام داد. الان برای نقد اوضاع و قضاوت شرایط لیگ کمی زود است و باید کمی صبر کرد.

نظر شما در مورد حضور بانوان کشور در ورزشگاه چیست؟

از نظر من این اتفاق بسیار خوبی است. من هم قبل از انقلاب بودم و هم در دوره کنونی و می توانم بگویم به جدیت حضور خانم ها در ورزشگاه بسیار موثر و خوب است.

حضور خانم ها در ورزشگاه روی بقیه تماشاگران هم اثرگذار است و فکر می‌کنم این موضوع باعث ایجاد فرهنگ سازی بین همه می‌شود.

همین موضوع سبب می‌شود مسائلی مثل فحاشی و درگیری به صورت ناخودآگاه اصلاح شود و این مستئل خارج از عرف و اخلاق دیده نشود.

بیشتر شدن حضور خانم ها در سالن باعث می‌شود آرامش بیشتری در ورزشگاه ایجاد شود و احترام ها بیشتر شود.

کنایه سرمربی سابق پرسپولیس به ساپینتو؛مربی خارجی باید الگوی اخلاقی باشد!

بیشتر بخوانید:

۲۵۴ ۲۵۸