مجید رحیم زاده گفت: هندبال رشته جذابی است اما متاسفانه در کشور ما زیاد به آن بها داده نمی‌شود.

سرمربی تیم هندبال فولاد مبارکه سپاهان در گفت و گو با “روزگار پرس” در خصوص سطح لیگ برتر هندبال مردان اظهار کرد: سطح لیگ برتر نسبت به سال‌های قبل بالا رفته چون بازیکنان در تیم‌ها پخش شده‌اند. در سال‌های قبل بازیکنان در یک یا دو تیم تجمع داشتند و این پراکندگی سبب بالا رفتن کیفیت مسابقات شده است. از طرفی روز به روز هندبال ایران رشد می‌کند و نتیجه آن وجود تعداد زیاد لژیونرهایی است که در کشورهای معتبر بازی می‌کنند. این چشم‌انداز خوبی است و مسلما این کیفیت را می‌توان هر سال نظاره‌گر شد.

رحیم زاده ادامه داد: با توجه به اینکه در این سال حجم برنامه‌های تیم ملی و اردوها زیاد است کار ما در تیم باشگاهی سخت شده است. ملی‌پوشان از تیم‌ها دور هستند و شاید با دیدگاه دیگری تمرین کنند چون شرایط، سبک، تاکتیک و بازیکنان هر تیم با هم تفاوت دارند. برخی تیم‌ها مثل تیم ما که ملی‌پوش زیادی دارند موقع تمرینات تعداد کمی از بازیکنان در اختیار تیم هستند که کیفیت تمرینات پایین می‌آید و نمی‌توان کار زیادی کرد. این‌ها فرسایشی است و احتمال آسیب‌دیدگی بازیکنان بالا می‌رود. تیمی در نهایت موفق تر است که بتواند این موضوعات را هماهنگ کند.

وی در خصوص شرایط بازیکنان تیم فولاد مبارکه سپاهان گفت: بازیکنان ما هم تمرینات خوبی داشتند، بعد از اردوی تیم ملی یک هفته به بازیکنان استراحت دادیم و آنها با یک وقفه به تیم پیوستند. یک هفته ای است که بازیکنان همه با هم تمرین دارند. البته ما ۲ بازیکن آسیب دیده از دور نخست مسابقات هم داریم اما سایر بازیکنان در سلامت هستند و با تمام قوا در مسابقات حضور خواهیم داشت.

رحیم زاده در خصوص فواصل زیاد بین هر دوره از لیگ برتر هندبال گفت: همانطور که گفتم به سبب تعداد زیاد اردوهای تیم ملی این اتفاق می افتد. باید بازیکنان میان تمرینات ملی و باشگاهی استراحت داشته باشند و بنابراین فاصله میان مسابقات طولانی تر شده است. برخی تیم‌ها شاید یکی دو بازیکن ملی داشته باشند اما تیم ما که ۷ ملی‌پوش دارد اگر فواصل میان مسابقات کمتر شود بیشتر ضرر می‌کنیم. مسلما با این شرایط اذیت می‌شویم اما کاری نمی‌توان کرد. بنابراین می‌توان گفت برنامه‌ای که فدراسیون چیده خوب است.

سرمربی تیم هندبال فولاد مبارکه سپاهان گفت: تیم ملی امید هم اردو می زند و بازیکنانی که برای تیم بزرگسالان انتخاب نشده‌اند باید به تیم امید بروند و آماده باشند. البته می‌توانستند تعداد مسابقات هر دور از لیگ را بیشتر کنند تا لیگ کوتاه تر شود و در هر دور به جای دو دیدار چهار بازی انجام می‌شد. از طرفی هم مسابقات جام باشگاه‌ها در خرداد انجام می‌شود و تا آن زمان بهتر است که لیگ به پایان برسد و رده‌بندی مشخص شود.

رحیم زاده در خصوص بازی بعدی تیمش مقابل نیروی زمینی شاملی گفت: تیم شاملی تیم خوبی است و در سال‌های اخیر جایگاه خوبی داشته است. این تیم به واسطه ارتباط با نیروی زمینی بازیکنان سرباز را جذب کرده که به نظر من این موضوع پتانسیل خوبی برای تیم است. به هر حال بازی مقابل صدرنشین سخت خواهد بود. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا پیروز میدان شویم. آنها را آنالیز کردیم و مسلما آنها هم تیم ما را آنالیز کرده‌اند. بازیکنان هر دو تیم با تمام قدرت به زمین می‌آیند و امیدوارم که شاهد بازی زیبا و بدون حاشیه باشیم تا همه از دیدن آن لذت ببرند.

وی در پایان گفت: از همه جراید و رسانه‌ها تشکر می‌کنم و از انها می‌خواهم بیشتر از پیش به هندبال بپردازند. هندبال رشته جذابی است که متاسفانه در کشور ما زیاد به آن بها داده نشده است. البته در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاران خوبی به این رشته آمده اند و امیدوارم شاهد تداوم این سرمایه‌گذاری‌ها باشیم. البته تیم های اطراف ما کشورهای عربی همه حتی در جهان صاحب سبک هستند و حرفی برای گفتن دارند. کشورهای عربستان، بحرین و یا قطر که لیگ ستارگان دارد و بازیکنان را تبعه خود می‌کند، روی هندبال سرمایه‌گذاری زیادی کردند. همچنین کشورهای شرق آسیا مثل ژاپن و کره هم سرمایه‌گذاری کرده‌اند و امیدوارم که ما هم به این حد برسیم و باشگاه‌های زیادی جذب این رشته شوند.