با وجود گذشت چهار روز از جدایی رونالدو از یوونتوس، این باشگاه ایتالیایی اولین واکنش خود را به جدایی این فوق ستاره فوتبال دنیا نشان داد.

این در حالی است که تنها دقایقی بعد از این بیانیه، بانوی پیر مویس کین را به عنوان جایگزین رونالدو به خدمت گرفت.

در بیانیه خداحافظی رونالدو آمده است: « در تاریخ ۱۰ جولای سال ۲۰۱۰ دو قطب فوتبال دنیا به هم رسیدند و کریستیانو به یوونتوس رسید.

در این سه سال زندگی مشترک می‌توان به ۱۳۳ بازی و ۱۰۱ گل و پنج جامی که رقم خورد اشاره کرد. الان این دو راه به پایان رسیده و مسیر یوونتوس از CR۷ جدا شده است. روزی که رونالدو آمد هواداران مانند یک پادشان از او استقبال کردند. مشتاق دیدن مسابقات او بودند و واقعا شرایط فوق‌العاده بود.

اولین مسابقه رسمی برابر کیه‌وو و اولین گل. در همان زمان ها هم اولین جام به ما رسید. سوپرجام. سپس اولین اسکودتو و قهرمانی لیگ ایتالیا. این پایان ماجرا نبود و او عنوان برترین گلزن را هم تصاحب کرد. او اولین بازیکنی بود که در سه فصل حضورش توانست ۱۰۰ گل بزند. او در این مدت بیش از هر بازیکن دیگری گل زده است. لحظات کنار هم فراموش نشدنی بود. ما می توانیم این خاطرات را دوباره بخوانیم چرا که هر کس حافظه‌ای خاص دارد که به CR۷ تعلق دارد. همه ما احساسات مشترکی داریم که هیچ وقت قدیمی نمی شود و نیازی به گرفتن گرد و غبار نیست.

امروز پیوند ۱۰ جولای پس از سه سال به پایان رسید اما او برای همیشه در ذهن ما باقی می ماند.»