تیم فوتبال پرسپولیس امسال را هم مانند سال‌های اخیر با قهرمانی در لیگ برتر به اتمام رساند اما طبق ادعای مسوولان باشگاه این قهرمانی در سخت‌ترین شرایط ممکن رقم خورد زیرا باشگاه از نظر مالی در شرایط به شدت سختی قرار داشت.

پس از قهرمانی نیز ابراهیم شکوری معاون باشگاه با حضور در یک برنامه تلویزیونی پاره‌ای از مشکلات را مطرح کرد.

با این حال می‌توان گفت که پرسپولیس به حساس‌ترین هفته خود رسیده است و تصمیماتی که در این هفته گرفته می شود در آینده باشگاه تاثیر زیادی خواهد داشت. مسوولان هم در تلاش هستند با پشت سر گذاشتن موفق این روزهای حساس، پرسپولیس خوبی را برای فصل بعد بسازند.

روزهای مهم پیش روی قهرمان؛ مدیران پرسپولیس در آزمونی دشوار

تمدید قراردادها

در پایان لیگ قرارداد ۶ بازیکن پرسپولیس به اتمام رسید. محمدحسین کنعانی‌زادگان از پرسپولیس جدا شد اما بازیکنانی مانند احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی شیری، امید عالیشاه و وحید امیری قراردادشان به اتمام رسیده اما هنوز هیچ‌کدام از آنها برای ادامه همکاری با باشگاه به توافق کامل نرسیده‌اند.

روزهای مهم پیش روی قهرمان؛ مدیران پرسپولیس در آزمونی دشوار

کریم باقری

تنها عضو کادر فنی که قراردادش به پایان رسیده، پای ثابت نیمکت پرسپولیس در سال‌های اخیر یعنی کریم باقری است. وی به صورت مقطعی در اختیار تیم ملی بود و کادر فنی باشگاه هم اعلام کرده به این مربی نیاز مبرم دارد و خود باقری هم به تمدید قرارداد تمایل نشان داده اما دوراهی پیش روی وی برای انتخاب پرسپولیس یا تیم ملی، هواداران را نگران کرده است.

 

آغاز نقل و انتقالات

یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس پیش از این اولویت را با تمدید قرارداد بازیکنن فعلی دانسته بود اما فهرستی از بازیکنان مد نظرش را هم به مسوولان باشگاه داده تا باشگاه برای جذب آنها اقدام کند. با توجه به رقابت تیم‌های مدعی در نقل و انتقالات به نظر می‌رسد هفته حساسی برای جذب بازیکن در پیش باشد.

شهریار مغانلو

این بازیکن بعد از دیدار با پیکان در هفته پایانی لیگ قرارداد قرضی اش با پرسپولیس به اتمام رسید. وی برای تعیین و تکلیف به پرتغال رفته تا وضعیتش را با باشگاه سانتاکلارا مشخص کند اما با رقم اعلامی باشگاه پرتغالی تداوم همکاری با قهرمان فوتبال ایران میسر به نظر نمی‌رسد.

روزهای مهم پیش روی قهرمان؛ مدیران پرسپولیس در آزمونی دشوار

کالدرون پرسپولیس را جریمه می‌کند؟

این یکی از پرونده‌هایی بود که باشگاه را در چند ماه اخیر تهدید کرد اما با توجه به اتمام مهلتی که فیفا برای باشگاه برای پرداخت پول این مربی در نظر گرفته بود، به احتمال فراوان رای نهایی در مورد این پرونده هفته جاری به باشگاه ابلاغ می‌شود.

روزهای مهم پیش روی قهرمان؛ مدیران پرسپولیس در آزمونی دشوار

مزایده کارگزار

یکی از چالش های این فصل پرسپولیس موضوع کارگزارش بود. این قرارداد با کارگزار در بدو حضور مسوولان باشگاه باعث تعجب آنها شد و البته زمانی هم که زمام مدیریت باشگاه به دست جعفر سمیعی افتاد، بیش از ۸۰ درصد تعهدات از سوی کارگزار عملی و به نوعی پول مصرف شده بود. با این حال ابراهیم شکوری با حضور در یک برنامه تلویزیونی از پایان قرارداد با کارگزار خبر داد.

در همین راستا قرار است که در این هفته مزایده برای انتخاب کارگزار جدید در فصل جاری هم نهایی شود تا باشگاه بتواند به نوعی از این طریق برای فصل آتی درآمد داشته باشد.