مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس گفت: خوشحالیم با کمک همکاران و با کمک سازمان بورس و فرابورس ایران، بزرگ‌ترین تأمین مالی تاریخ بازار سرمایه در بازار اولیه فرابورس ایران با اتمام پذیره‌نویسی ۴۴۵۰ میلیارد تومانی ناشی از سلب حق تقدم شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس محقق شد.

به گزارش روزگارپرس به نقل از روابط عمومی شرکت صبا فولاد خلیج فارس، دکتر احسان دشتیانه با بیان اینکه بزرگ ترین تامین مالی تاریخ بورس را پشت سر گذاشتیم، در خصوص فروش موفق پذیره نویسی سهام حق تقدم صبا فولاد خلیج فارس، اظهار داشت: پذیره نویسی سهام شرکت صبا فولاد خلیج فارس با نماد «فصباح» که از روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه به روش سلب حق تقدم در فرابورس ایران آغاز شده بود، روز شنبه ۱۸ آذر ماه پایان یافت و در این روز آخرین میزان از سهام صبا فولاد خلیج فارس توسط حقوقی‌ های بازار سرمایه خریداری شد.
وی با بیان اینکه سهامداران حقیقی نیز از این پذیره‌نویسی استقبال خوبی داشتند، افزود: آمار مشارکت‌کنندگان در پذیره‌نویسی «فصباح» جمعا بیش از ۹ میلیارد سهم بود و ۷۲ هزار شخص حقیقی به میزان ۱۷۰۰ میلیارد تومان از سهام «فصباح» را خریداری کردند که نشان از استقبال بی‌سابقه سرمایه‌گذاران حقیقی دارد.
مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس تصریح کرد: در این عرضه تعداد ۷۱ صندوق سرمایه‌گذاری ۸۶۷ میلیارد تومان از «فصباح» را خریداری کردند و ۴۶۶ کد حقوقی، ۱۹۰۰ میلیارد تومان در این تأمین مالی مشارکت داشتند.
دشتیانه تصریح کرد: به این ترتیب تأمین مالی ۴۴۵۰ میلیارد تومانی این شرکت از مسیر فرابورس با هدف تأمین مخارج سرمایه‌ای اجرای طرح توسعه این کارخانه شامل احداث واحد احیای مستقیم با ظرفیت تولید سالانه ۱.۷۶ میلیون تن بریکت گرم انجام شد.
وی یادآور شد: امیدواریم با تداوم روند مناسبت تولید و رشد سودآوری صبا فولاد خلیج فارس، شاهد اقدامات خوب در خصوص پروژه‌های این شرکت و افزایش درآمدهای آن باشیم.
گفتنی است؛ صبا فولاد خلیج فارس نخستین تولیدکننده بریکت گرم (HBI) در ایران و از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری است که در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بندرعباس قرار دارد.