به گزارش عصر پنجشنبه از خانه ملت، غلامرضا نوری قزلجه در دیدار اصغر شکیروف نایب رئیس مجلس سنای قزاقستان در حاشیه مراسم سیزدهمین تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روند رو به رشد مناسبات سیاسی – اقتصادی دو کشور، گفت: توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی دو کشور یکی از برنامه‌های مهمِ مورد حمایت مجلس شورای اسلامی و گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران- قزاقستان با اشاره به توانمندی‌های کشاورزی و صنعتی در دو کشور، گفت: گسترش روابط تجاری و گردشگری، عملیاتی شدن توافقات امضا شده به‌ویژه موافقتنامه تعرفه ترجیحی بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و همکاری‌های منطقه می‌تواند به ارتقا سطح مناسبات فیمابین منجر شود.

نوری قزلجه افزود: مجالس دو کشور می‌توانند تسهیل‌کننده مراودت در عرصه‌های مختلف باشند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در پایان بر تبادل هیأت‌های سیاسی و پارلمانی و تداوم رایزنی‌های مستمر در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی میان جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان تأکید کرد.

اصغر شکیروف نایب رئیس مجلس سنای قزاقستان در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران و اعلام آمادگی مجلس سنای قزاقستان جهت توسعه و گسترش ارتباطات با جمهوری اسلامی ایران، گفت: فرصت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف اقتصادی و بازرگانی و کشاورزی میان دو کشور وجود دارد و مجالس می‌توانند تقویت‌کننده آن باشند.

اصغر شکیروف در پایان همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فیمابین را مهم ارزیابی کرد و بر تدوام دیدارهای پارلمانی میان مقامات مجالس قزاقستان و ایران تأکید کرد.

اصغر شکیروف نایب رئیس مجلس سنای قزاقستان برای حضور در مراسم تحلیف آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس دولت سیزدهم به تهران آمده است؛ این مراسم ساعاتی دیگر با حضور رییس قوه قضاییه، مقامات کشوری و لشکری و مهمانان خارجی در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.