الهه جعفرزاده: کانگوروها برخلاف ظاهر آرام و صلح‌طلب خود، جنگجویان ماهری هستند. بیشترین افرادی که از سوی کانگوروها آسیب دیده‌اند، احتمالاً کسانی هستند که بیش از حد به آنها نزدیک شده و یا در حال غذا دادن به این موجودات بوده‌اند. مانند این زن که برای نوازش کانگورو، نزدیک این حیوان شد بدون اینکه از خطرات احتمالی آگاه باشد. این اتفاق ممکن بود به قیمت از دست دادن جانش تمام شود.

عکس| این قاتلان قوی‌هیکل استرالیایی را بشناسید

ماجرای تعدادی از حملات کانگوروها به انسان طی سال‌های مختلف ثبت شده است که روایت برخی از آنها را در ادامه می‌خوانید:

آرتورز کریک، ویکتوریا، نوامبر ۲۰۰۹

آرتورز کریک شهری در ویکتوریا واقع در استرالیاست. کریس ریکارد ۴۹ ساله به همراه سگش، راکی، در اطراف خانه قدم می‌زد که به طور اتفاقی با کانگورویی که خواب بود، برخورد کرد. کانگورو از خواب بیدار شد و سعی کرد از این موقعیت بگریزد. راکی به دنبال کانگورو دوید و آن را تعقیب کرد. کانگورو درون آب پرید و سگ هم متعاقباً این کار را کرد. در یک حرکت، کانگورو سگ را با پنجه‌های خود گرفت و زیر آب نگه داشت تا خفه شود.

در همین حال کریس به آنها رسید و به داخل آب پرید تا سگش را نجات دهد. کانگورو با یک دست، سگ را در آب نگاه داشته بود و با دست دیگر مرد را می‌زد. کریس در حالی که سعی می‌کرد سگش را نجات دهد، از سوی کانگورو ضربه‌ای روی پیشانی‌اش و چندین زخم عمیق روی شکم و سینه‌اش وارد شد. کریس در نهایت سگش را از مرگ نجات داد ولی زخم عمیق شکم و سینه، او را راهی بیمارستان کرد.

عکس| این قاتلان قوی‌هیکل استرالیایی را بشناسید

کرنز، کوئینزلند، دسامبر ۲۰۰۹

کوچک‌تر بودن والابی‌ها نسبت به کانگوروها به این معنا نیست که این موجودات آسیبی به انسان وارد نمی‌کنند. یک دختر دو ساله در دسامبر ۲۰۰۹ توسط یک والابی در وایت راک در جنوب کرنز مورد حمله وحشیانه قرار گرفت. تامار هاچینز و دخترش سوزان در حال غذا دادن به اسب‌های خود بودند که ناگهان یک والابی از بوته‌ای بیرون پرید و به سوزان حمله کرد. والابی سر دختر را در دهان گرفته بود و بارها پاهای عقبش را به او کوبید که در نهایت این اتفاق باعث زخمی شدن سمت چپ بدن و صورت سوزان شد. مادر سوزان بعدها گفت که اگر این صحنه را به چشم خودم ندیده بودم، باور نمی‌کردم.

کرنز شهری در استرالیا و در ساحل شمال شرقی کوئینزلند است.

عکس| این قاتلان قوی‌هیکل استرالیایی را بشناسید
والابی‌ها در ظاهر، بسیار شبیه کانگورو هستند و بسیاری در نگاه اول ممکن است به‌اشتباه آنها را کانگورو تصور کنند.

والابی‌ها اگرچه مانند کانگوروها جاندارانی کیسه‌دار و درازپا هستند، اما با کانگوروها متفاوتند و پراکندگی جمعیت کمتری نیز دارند.

چارلویل، کوئینزلند، جولای ۲۰۱۱

یک کانگوروی بزرگ در سال ۲۰۱۱ به یک زن ۹۴ ساله استرالیایی که در حال آویزان کردن لباس‌های خیس روی بند رخت بود، حمله کرد. فیلیس جانسون ۹۴ ساله به دلیل جراحات جدی به بیمارستان منتقل شد. او در بیمارستان و در مصاحبه با یک روزنامه استرالیایی گفت: «گمان می‌کردم این اتفاق مرا می‌کشد.»

گرافتون، نیو ساوت ولز، اکتبر ۱۹۹۶

استیون شورتن، ۱۳ ساله، در حال بازی گلف در باشگاه گلف منطقه گرافتون (شهری در استرالیا) بود. در طی بازی، توپ به بیرون از محوطه زمین پرتاب شد و استیون به دنبال توپ رفت؛ هنگامی که او به بوته‌زار قدم گذاشت، مورد حمله یک کانگوروی یک و نیم متری قرار گرفت! کانگورو چند بار روی این نوجوان پرید و سبب ایجاد زخم‌های عمیقی در صورت و بریدگی‌هایی روی شکم، کمر و پاهایش شد.

پدر این نوجوان، از باشگاه گلف شکایت کرد و بابت صدمات جسمی و آسیب روحی وارده به پسرش، ۷۵۰۰۰۰ دلار استرالیا غرامت گرفت.

عکس| این قاتلان قوی‌هیکل استرالیایی را بشناسید
با کمی دقت و توجه به پنجه‌های این حیوان می‌توان شدت ضربات و جراحات وارده را تصور کرد.

هلند

در روایتی دیگر، مرد بیهوشی در کنار موتورسیکلت خود توسط پلیس پیدا شد و وقتی به هوش آمد، اظهار داشت که یک کانگورو به طور ناگهانی وسط جاده پرید، به طرز وحشتناکی با او برخورد کرد و سبب زمین خوردنش شد. این مرد به منظور تست الکل خون به کلانتری منتقل شد. با وجود اینکه جواب آزمایش منفی بود، اما مرد برای مدتی بازداشت شد.

چندی بعد گزارشی مبنی بر مفقود شدن یک کانگورو در یک سیرک مسافرتی منتشر شد و معما را حل کرد. پلیس از مرد مصدوم عذرخواهی کرد و او را از بازداشت آزاد نمود.

منبع: amazingaustralia

۴۷۲۳۲