به گزارش خبرگزاری روزگار پرس، میثم لطیفی با اشاره به اینکه تغییر ساعت کاری ادارات در تابستان، به جهت مصرف بهینه برق بود، اظهار داشت: ساعت کاری ادارات از هجدهم شهریور، به حالت قبل برمی‌گردد و طبق تصویب‌نامه هیئت‌وزیران در زمستان ۱۴۰۱ خواهد بود.

وی افزود: بنابراین، ساعات آغاز به کار ادارات دستگاه‌های اجراییِ ملیِ مستقر در شهر تهران از ۷ تا ۹ صبح به صورت شناور خواهد بود و ادارات واحدهای استانی و شهرستانی، ۷ صبح آغاز به کار خواهند کرد؛ در واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی، ساعات کاری ۰۶:۳۰ و در واحدهای صنعتی ۷ صبح خواهد بود.

لطیفی در خصوص ساعت آغاز به کار مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز درمانی گفت: مدارس مقطع متوسطه اول و دوم نیز از ۰۷:۳۰ و مدارس ابتدایی، ۸ صبح باز خواهد شد. مراکز آموزش عالی و پژوهشی و بخش‌های آموزشی وزارت بهداشت اعم از دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها هم از ۸ صبح‌ فعالیت خود رو آغاز خواهند کرد.

رئیس‌ سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید بر اینکه بانک‌ها نیز بر اساس این مصوبه از ۷ صبح آغاز به‌کار می‌کنند، گفت: شورای هماهنگی بانک‌ها نیز بر همین اساس اطلاعیه‌ای به بانک‌ها داده است که زمان خدمات‌دهی به مشتریان در شعب بانک ها در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۰۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ ‌و ساعات حضور کارکنان در این ایام از ساعت ۷ صبح الی ۱۴:۳۰ دقیقه خواهد بود. همچنین در روزهای پنجشنبه، زمان خدمات‌دهی به مشتریان در شعب بانک‌ها از ساعت ۰۷:۳۰ الی ۱۲:۳۰ دقیقه و ساعات حضور کارکنان در شعب از ساعت ۷ صبح الی ۱۳ خواهد بود.

لطیفی درباره ساعت شروع به کار مادران و یا پدران کارمندی که فرزندان خردسال دارند یا محصل در مقطع ابتدایی دارند، گفت: ساعت آغاز به کار دستگاه‌های اجرایی ملی مستقر در شهر تهران، به صورت شناور از ۷ تا ۹ صبح است و مشکل این خانواده‌ها را حل خواهد کرد؛ اما به واحدهای استانی که ساعت آغاز به کار آنها ۷ صبح است نیز تاکید شده که با شناور شدن ساعت آغاز به کار بانوان یا یکی از والدینی که فرزند زیر ۷ سال دارند و مهد کودکی هستند، مساعدت کنند.

وی با اشاره به آیین‌نامه سال ۱۳۸۹ افزود: دستگاه‌ها مکلف هستند که با دورکاری بانوان یا یکی از والدینی که فرزند خصوصاً فرزندان زیر ۷ سال و مهدکودکی دارند، مساعدت کنند.

لطیفی گفت: به موجب مصوبه هیئت‌ وزیران، استانداران‌ این اختیار را دارند که متناسب با گرمی و سردی هوا و طول روز نسبت به جابه‌جایی ساعات شروع کاری تا سقف یک ساعت در استان، تصمیمات مقتضی را اتخاذ و در استان اعمال کنند.

۲۲۳۲۲۵