سپهر ستاری: استقلال و پرسپولیس فردا در یکی از حساس‌ترین دربی‌های چند سال اخیر به مصاف هم خواهند رفت. تقابل دو تیم با توجه به شرایط‌شان در جدول و حواشی این مدت از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و تیم بازنده ممکن است وارد یک بحران جدی شود. استقلال که در لیگ بیست‌وسوم شروع خوبی داشته و صدرنشین مسابقات است، در آستانه دربی مقابل فولاد متوقف شد و ۲ امتیاز را از دست داد. نتیجه‌ای که البه امین منوچهری، مهاجم اسبق آبی‌ها معتقد است آنقدها هم بد نیست.

منوچهری معتقد است دربی فردا با توجه به شرایط دو تیم بوی تساوی می‌دهد و هر دو سرمربی به نتیجه مساوی در این مسابقه راضی هستند. صحبت‌های مهاجم اسبق استقلال در گفتگو با خبرآنلاین در ادامه آمده است:

شرایط استقلال را در آستانه دربی چطور می‌بینی؟ این هفته ۲ امتیاز حساس را در اهواز از دست داد و نتوانست برنده شود.

مساوی بیرون از خانه در اهواز نتیجه بدی نیست. استقلال روند خوبی دارد و روندش صعودی است. علی‌رغم تمام مسائل ابتدای فصل تا اینجا نشان داده تیم خوبی است و فکر کنم مساوی بیرون از خانه مقابل فولاد نتیجه خوبی است. بازی در اهواز بسیار سخت است و فولاد هر شرایطی داشته باشد جزو تیم‌های خوب است و در اهواز به راحتی نمی‌بازد. فکر کنم کسب یک امتیاز بیرون از خانه پیش از دربی نتیجه خوبی بوده است.

عملکرد فنی استقلال مقابل فولاد چطور بود؟

یک سری بازی‌ها هستند که شما نمی‌توانی انتظار فنی و تاکتیکی زیادی از تیم داشته باشی. چون تیم حریف تمام برنامه‌ها و تاکتیک‌های شما را به هم می‌ریزد. در بعضی بازی نمی‌شود به فوتبال چشم‌نواز و تاکتیکی اکتفا کرد این پیش می‌آید ولی کسب امتیاز از بازی خارج خانه خودش خوب بود. هرچند استقلال می‌توانست نتیجه بهتری بگیرد. اگر مثل هفته‌های قبل سرحال بود برنده می‌شود ولی وقفه‌هایی که بین مسابقات می‌افتد در همچین بازی‌ها ضربه می‌زند.

عملکرد نکونام در استقلال طی این ۱۱ هفته راضی‌کننده بوده؟

به نظرم عملکرد استقلال را جایگاهش در جدول نشان می‌دهد. نکونام اولین سالی است که در تیم بزرگ استقلال مربیگری می‌کند و با توجه به مشکلات و اتفاقاتی که ابتدای فصل افتاد که نتوانست بازیکن خوب بگیرد و در مجموع با تمام مشکلات و اختلافات مدیریتی نکونام تیم خوبی ساخته و خوب نتیجه گرفته است. امیدوارم در ادامه هم این تداوم داشته باشد. نکونام هم بازیکن خیلی بزرگی بوده و مربی خوب و باهوشی است و تمام این‌ها را بهتر از ما می‌داند و می‌تواند تیمش را با آمادگی لازم روانه ادامه فصل کند.

به نظر استقلال در دربی می‌تواند برنده شود؟ به خصوص که پرسپولیس هم این چند هفته پرنوسان ظاهر شده است.

این دربی خیلی بوی مساوی می‌دهد. چون هم یحیی نمی‌خواهد ببازد و به نظرم محتاط‌تر است. جواد نکونام هم در اولین تجربه دربی اصلا نمی‌خواهد بازنده باشد. این‌ها باعث می‌شود بازی بوی مساوی دهد ولی امیدوارم هر تیمی شایسته است و لیاقتش را دارد برنده شود. با توجه به اینکه احتمالا VAR نداریم و همیشه اشتباهات داوری بوده، امیدوارم این بازی مشکل داوری نداشته باشد و هر تیمی حقش است برنده شود.

این دربی خیلی بوی مساوی می‌دهد!

جنگ روانی هم قبل دربی زیاد بوده. هم مصاحبه‌های نکونام و گل‌محمدی علیه یکدیگر و هم بحث شکایت دو باشگاه. به نظرت این موضوع روی عملکرد تیم‌ها تاثیر می‌گذارد؟

قطعا. این‌ها خیلی تاثیرگذار است ولی امیدوارم تاثیر مثبت داشته باشد. باعث یک فوتبال کسل‌کننده نشود و یک جنگ واقعی و فوتبالی ببینیم و هر تیمی از موقعیت‌هایش استفاده کرد و مربی‌اش بهتر تفکراتش را روی تیم جا انداخت برنده باشد.

به نظرت چه فاکتورهایی باعث می‌شود تیمی در دربی برنده شود یا بازیکنی بدرخشد؟

تمرکز بالا و اینکه بازیکنان وارد حاشیه نشوند. اینکه هر بازیکنی که وظایف خودش را به نحو احسن انجام دهد خاص‌تر از بقیه به چشم می‌آید. تیمی که هر ۱۱ بازیکنش بتوانند وظایف‌شان را درست انجام دهند، قطعا نتیجه بهتری می‌گیرد.

استقلال در چند سال اخیر عملکرد خوبی در دربی‌ها نداشته و حتی در تعداد برد هم عقب افتاده است. توصیه‌ات به بازیکنان استقلال چیست؟

در سال‌های اخیر اتفاقات حاشیه‌ای زیادی رخ داده است. مثلا دقیقه ۳ بازی پنالتی استقلال را نمی‌گیرند. تمام کارشناسان می‌گویند داور تمرکز لازم برای گرفتن پنالتی را نداشته که واقعا حرف خنده‌دار و مسخره‌ای است. طبق تمام اتفاقات خب این آمار برد استقلال هم خیلی‌ها را اذیت کرده بود و ما این را هم از دست دادیم. بازیکنان اگر بدانند این مسائل چقدر برای هواداران مهم است و در روحیه‌شان تاثیر دارد، با تمرکز و احساس مسئولیت بیشتری وارد زمین می‌شوند. قطعا تمام بازیکنان استقلال این را درک می‌کنند و با تمام وجودشان بازی می‌کنند. اما بعضی اوقات یک سری اتفاقات از دست بازیکنان و مربیان و مدیران استقلال خارج است ولی امیدوارم اتفاقات حاشیه‌ای و تعصبات رنگی بعضی مسئولان کلان فوتبال اثر نداشته باشد. خیلی از افرادی که در پست‌های مهم هستند به پرسپولیس تعلق خاطر دارند ولی امیدوارم حرفه‌ای‌تر نگاه کنند تا استقلال انقدر تنها نباشد.

پیش‌بینی‌ات از نتیجه بازی چیست؟

پیش‌بینی من مساوی است ولی امیدوارم استقلال بتواند از فرصت‌هایش استفاده کند و برنده شود.

برای سوال آخر می‌خواهم کمی از فضای دربی خارج شوم؛ اخیرا محمدرضا گلزار در رشته پدل پست گرفت و شما هم علاقه زیادی به این رشته داری و حرفه‌ای آن را انجام می‌دهی. نظرت در خصوص این اتفاق چیست؟

به نظر من این اتفاق خیلی به نفع ورزش پدل است. درست است که خیلی فشار روی آقای گلزار آمد ولی ورزش پدل نیاز به دیده شدن داشت و نیاز بود مردم هم این رشته را بشناسند و این اتفاق به نفع پدل است. این ورزش خیلی جذاب و دوست‌داشتنی است و در تمام دنیا هم بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای پس از بازنشستگی به سمت رشته پدل آمده‌اند و تمام سلبریتی‌ها و افراد معروف هم به این ورزش روی آورده‌اند. امیدوارم با آمدن آقای گلزار نگاه بیشتری به این ورزش شود. از او هم باید تشکر کرد که این همه فشار را تحمل کرده چون جز مسئولیت و کار کردن چیز دیگری برای او ندارد و از این ماجرا پدل سود می‌کند. من فکر می‌کنم تیم ملی خیلی خوبی داریم که می‌تواند در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. باید قدر این را بدانیم و از او تشکر کنیم. عملکرد او و تغییراتی که در این حوزه به وجود می‌آید قطعا در سال‌های آینده دیده می‌شود.

این دربی خیلی بوی مساوی می‌دهد!

بیشتر بخوانید:

۲۵۸ ۲۵۸