سپهر ستاری: رحیم یوسفی بازیکن اسبق پرسپولیس معتقد است بازیکنان پرسپولیس بعد از به ثمر رساندن گل اول به نوعی برای زدن گل‌های بعدی عجله کردند و خیلی جلو کشیده بودند که این مسأله موجب غافلگیری‌شان شد. پیشکسوت پرسپولیس از شعار دادن علیه سرمربی تیم ناراحت است و معتقد است نباید در پایان بازی پرسپولیس مقابل الدحیل آن اتفاقات رخ می‌داد.

به نظرتان چرا پرسپولیس بازی برده را در پایان با باخت عوض کرد؟!
به نظرم خیلی راحت و به نوعی مفت بازی را به الدحیل باختند، در حالی که قادر بودند حداقل با سه، چهار گل اختلاف در پایان بازی مقابل الدحیل از میدان خارج شوند. بعد از گل اول بازیکنان پرسپولیس فرصت زدن گل‌های بعدی را داشتند اما متأسفانه از فرصت‌های‌شان خوب استفاده نکردند و به نوعی عجولانه بازی کردند، در حالی که بعد از زدن گل باید بازی را خوب اداره می‌کردند و بعد از آن از فرصت‌ها استفاده می‌کردند، در حالی که چون خیلی جلو کشیده بودند تیم میهمان از فضای پشت سر هافبک‌های ما نهایت استفاده را برد و پس از اشتباهات خط دفاع‌مان ما را غافگیر کرد، در حالی که ما حتماً می‌توانستیم این حربه آنها را خنثی کنیم.

در باخت چقدر گولسیانی را مقصر می‌دانید؟
این مدافع سابقه نداشت که پنالتی از دست بدهد اما به هر حال در فوتبال خیلی پیش آمده که بهترین بازیکنان دنیا هم پنالتی از دست بدهند، نظیر پنالتی‌ای که روبرتو باجو از دست داد. آن پنالتی واقعاً می‌توانست سرنوشت بازی را تغییر دهد اما متأسفانه گولسیانی آن پنالتی را از دست داد و متعاقبش چون به لحاظ روحی به هم ریخته بود در یک مصاف تک به تک مقابل مهاجم تیم میهمان بازنده شد تا ما گل دوم را هم دریافت کنیم و ببازیم. متأسفانه هضم این مسأله خیلی سخت است چون همه چیز دست به دست هم داد تا ما بازنده شویم.

در خصوص اتفاقات ناراحت‌کننده‌ای که پس از بازی برای کادر و بازیکنان رخ داد چه نظری دارید؟
به نظرم نباید علیه یحیی و بازیکنان شعار داده و بطری پرتاب می‌شد چون آنها همان مربی و بازیکنانی هستند که فصل قبل هر چه قهرمانی بود را کسب کردند و در سال‌های گذشته هم افتخارت بسیاری را برای تیم‌شان به ارمغان آوردند، از همین رو حتماً علیه چنین مربی و بازیکنانی زمانی که به مشکل می‌خورند نباید شعار داد و بطری پرتاب کرد. من هیچ زمانی شعار علیه مربی و بازیکن را برنتابیده و قبول ندارم. اصلاً معتقدم چرا هوادار باید تمام چیزها را به روز ببیند. سرمربی همه تدابیر را به کار برد اما شاید روز تیمش نبود، چه بسا که اگر آن پنالتی گل شده بود شاید این همه حرف و حدیث وجود نداشت.

پرسپولیس دربی را هم می‌برد

چرا شهاب گل زد اما بعد از گلش باز هم چند موقعیت خوب را از دست داد؟!
همه می‌دانند که پرسپولیس مهاجم ششدانگ خیلی خوب ندارد، به همین دلیل هم مهاجم اول ما با وجود گلزنی چند فرصت را از دست داد، در حالی که محمد عمری از زمانی که به زمین آمد عالی کار کرد و یک پنالتی گرفت و خیلی خوب به عمق می‌زد. جدا از عمری، بیرانوند هم خیلی خوب بود که دو، سه موقعیت خوب گلزنی دیگر را از الدحیل گرفت.

بالاخره بعد از یک باخت تلخ، در اولین تمرین تیم، درویش و یحیی با هم آشتی کردند!
این کار باید زودتر انجام می‌شد و اصلاً نباید به وجود می‌آمد و قطعاً نزدیکی این دو عضو اصلی تیم و باشگاه می‌تواند شرایط پرسپولیس را بهبود بخشد. یحیی و درویش باید در مورد مشکلات و کمبودها با هم تعامل داشته باشند و مشکلات را با کمک یکدیگر بررسی و حل کنند. به نظرم الان هم اصلاً زمان مناسبی برای تغییر دادن سرمربی و مدیرعامل نیست و این دو باید تا پایان با قدرت به کار خودشان در پرسپولیس ادامه دهند تا بتوانند بیش از همیشه به تیم کمک کنند.

با وجود باخت‌ها و تساوی‌های متوالی، پرسپولیس می‌تواند مقابل هوادار و بازی دربی حساس پایتخت با برد از زمین خارج شود؟!
با برد هوادار به نظرم تیم دوباره جمع و جور خواهد شد و هوادار حتماً باید از پرسپولیس بترسد. در این شرایط باید به بازیکنان کمک روحی شود و آنها را به لحاظ ذهنی آماده کرد تا پس از برد مقابل هوادار از دربی هم سربلند خارج شوند.

۲۵۱۲۵۱