خواف ناهید بخششی پایگاه خبری روزگار-فرمانده سپاه ناحیه خواف اظهار کرد: سپاه و بسیجیان این شهرستان، طی سال جاری در ۲۵ عرصه به یاری مستضعفان رفتند. سرهنگ امین سمعیان به خبرنگار ما گفت: ناحیه مقاومت بسیج خواف در طول گرامی داشت هفته بسیج بیش از ۱۰۰ برنامه در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، هنری، سلامت، عمرانی و غیره اجرا می کند.
وی افزود: بخشی از این برنامه ها شامل، همایش اقتدار، توزیع جهیزیه، سبد معیشتی، افتتاحیه پایگاه های بسیج، طرح های جهادی، مسابقات نقاشی و کتاب خوانی، برپایی نمایشگاه، گشت های رضوی، میز خدمت و اردوهای جهادی و راهیان پیشرفت خواهد بود. وی گفت: فرهنگ بسیج یعنی انسان، انسان باشد و به کمک هم نوع خود بشتابد وبا هیمن فرهنگ، همراه با انقلاب از ابتدای تاسیس حامی مظلومان همچون فلطسطین، یمن و … است و با کمک اتفاقات امروزی همچون موضوعات فلسطین و یمن و حاج قاسم، بایستی فرهنگ بسیج که همان فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی است به نسل جوان دانش آموز و دانشجو اشاعه داد.
وی گفت: ایثارگری واز خودگذشتگی ۳۰۰ هزار شهید جنگ تحمیلی سبب پایداری و پیشرفت کشور شد و هر جا ایثار کردیم پیشرفت هم کردیم و اکنون تلاش می کنیم فرهنگ ایثار و شهادت را در بین نسل جوان که نسلی پویا هست رونق دهیم.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خواف گفت: با اعلام این که در هفته بسیج، ۱۱۰ سری جهیزیه شامل یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و جارو برقی بین زوج های جوان توزیع می شود افزود: سپاه ناحیه خواف با توزیع ۱۴۵ سری جهیزیه از قبل و سری جهیزیه های جدید، پس از مشهد، بیشترین توزیع جهیزیه بین زوج های جوان در دو سال اخیر را در سطح استان خراسان رضوی دارد.
وی افزود: سپاه خواف در ۲۵ عرصه به یاری مستضعفان شتافت و گروه های جهادی در سال جاری در راستای کمک به روستا نشینان و اقشار محروم منطقه خواف، علاون بر این که ۱۰۵ چشمه سرویس بهداشتی، ۶۲ سرویس حمام ساختند و ۷۲ باب منزل مرمت، ۶۰ منزل مسکونی را گازکشی و ۱۷۰۰ مترمربع ایزوگام و عایق بندی کردند.
وی اظهارکرد: هم اینک افزون بر ۲۳۰ جهادگر از دانشگاه امام حسین(ع) در طرح های جهادی به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و محسنین، یاری می رسانند و قرار است گروههای جهادی سلامت نیز به روستاهای محروم شهرستان بروند و کمک های بهداشتی ودرمانی به مردم داشته باشند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خواف گفت: در همین راستا، ۳۵۰۰ بسته معیشتی به همراه ۱۵۰۰ جفت کفش و پوشاک بین نیازمندان توزیع شد.
سمعیان یادآور شد برای آسفالت معابر نیز ۷۰۵ تن قیر به شهرها و روستاهای شهرستان خواف اختصاص یافت که همه این مقدار قیر توزیع شد.
شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف در فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد مرکز خراسان رضوی واقع است.