به گزارش روزگار به نقل از روابط عمومی سیامک بیگی سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اعلام کرد: کسری کود اوره در استان ایلام نداریم.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام گفت: بیش از ۳ هزار و ۹۰۷ تن کود اوره پتروشیمی رازی در استان ایلام توزیع شد.

سیامک بیگی با اعلام این مطلب افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۱ هزار و ۱۹۹ تن و ۹۹۳ کیلوگرم کود اوره از سه پتروشیمی رازی، پردیس و مسجد سلیمان جهت مصرف در سطح استان ایلام تامین و توزیع شده است.

سیامک بیگی اظهار کرد: توزیع کود یارانه‌ای شامل اجرای طرح الگوی کشت شده و مشکلی برای توزیع آن در میان بهره‌برداران طرف قرار داد کشت پاییزه، وجود ندارد، افزود: طرح الگوی کشت ۲۵ محصول زراعی و ۱۳ محصول باغی در استان ایلام در ابتدای سال ۱۴۰۲ تهیه و برای اجرا به شهرستان‌های استان ابلاغ شد.

به گفته وی اکنون حدود ۱۱ هزار تُن کود یارانه‌ای در انبارهای این شرکت در شهرستان‌های استان وجود دارد که شامل کود اوره، سوپر فسفات تریپل، فسفات ۱۳ درصد، سولفات پتاسیم و کلرور پتاسیم است.

بیگی با بیان اینکه سهمیه امسال کود یارانه‌ای استان ایلام ۵۷ هزار و ۴۶۲ تُن است، یادآور شد: مشکلی از بابت تأمین و توزیع کود یارانه‌ای برای کشت محصولات پاییزه بین بهره‌برداران نخواهیم داشت.