نشست مشترکی با حضور مدیرکل شیلات گلستان، مسئولین استانی، هئیت مدیره و بهره برداران مجتمع میگوی گمیشان به میزبانی اتاق بازرگانی استان گلستان برگزار شد و پیرامون مشکلات و مسائل این مجتمع بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
در ابتدای نشست دکتر جباری، مدیرکل شیلات گلستان، ضمن قدردانی از تلاش های بهره برداران میگو، از برنامه های شیلات برای حمایت از آنها و تکمیل زیرساخت های مجتمع خبر داد و افزود: لایروبی دهانه کانال آبرسان یکی از اقدامات مهم برای دوره پرورش در سال جاری مجتمع پرورش میگوی گمیشان است که این اقدام با پیگیری استاندار، دستگاه های ذیربط و تلاش شیلات در حال انجام است.
وی در ادامه به توسعه مجتمع پرورش میگو اشاره کرد و گفت: فاز ۲ مجتمع پرورش میگوی گمیشان در استان گلستان با هدف افزایش تولید و ارزآوری به مساحت ۶۰۰۰ هکتار در حال اجراست که هدف اجرای آن، افزایش تولید میگو به بیش از ۱۷ هزار تن در سال و همچنین ایجاد اشتغال برای مردم بومی منطقه است.
در ادامه نشست هیئت مدیره مجتمع میگوی گمیشان و همچنین فعالان و بهره بردارن به گفت و گو درباره مشکلات مجتمع و نقطه نظراتشان برای رفع مشکلات پرداختند.
مدیرکل شیلات گلستان در پایان گفت: امیدواریم با حل مشکلات بهره برداران و پرورش دهندگان میگو شاهد رونق هرچه بیشتر این صنعت در استان و افزایش تولید در سال جاری باشیم.