احسان عالیخانی چگنی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از بخش‌های مختلف تالار مرکزی خرم آباد، گفت: ۷۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر استانی رییس جمهور به این طرح تاکنون تخصیص داده شده تا هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

“محمد مهدی اسماعیلی” روز جمعه در حاشیه بازدید از تالار مرکزی خرم آباد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفر استانی ۷۵۰ میلیارد ریال به این طرح اختصاص داده شد و به کارفرما تاکید کرده ایم که به سرعت عملیات اجرایی طرح را پیش ببرد تا هرچه سریعتر مردم استان تقدیم شود.

وی یا تاکید بر تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر طرح‌های هنری و فرهنگی اذعان داشت ایجاد فضا‌های فرهنگی از ملزومات توسعه و ترویج فرهنگ ملی و دینی محسوب می‌شود.

عملیات اجرایی تالار مرکزی خرم‌آباد سال ۹۰ شروع شد و مطابق اعلام نظر مسئولان قرار بود تا سال ۹۳ به بهره‌برداری برسد، پروژه‌های عمرانی تالار مرکزی و هنرستان هنر‌های زیبای خرم آباد طی ۱۰ سال فقط ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما عملیات اجرایی این طرح‌ها در یکسال گذشته ۳۵ تا ۴۵ درصد رونق گرفته است.

گفتنی است در دور اول سفر رئیس جمهور به لرستان ۲ هزار میلیارد ریال برای این پروژه مصوب و مقرر شد این اعتبار سال‌های ۱۴۰۱، ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ به این پروژه تخصیص داده شود که به اتمام برسد.

شرکت در نماز جمعه، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز و افتتاح کتابخانه مرکزی خرم آباد از دیگر برنامه‌های سفر نیم روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لرستان است.