مشهد پایگاه خبری روزگار-رئیس بیمارستان امام رضا(ع) در نشست خبری «هشت پروژه آموزشی و درمانی اجرا شده توسط آستان قدس رضوی در بیمارستان امام رضا(ع)»، اظهار کرد: بیمارستان امام رضا(ع) با سبقه‌ای طولانی جزو موقوفات ارزشمند آستان قدس رضوی در حوزه سلامت و درمان است و به لحاظ ظرفیت تخت بیمارستانی، بزرگ ترین بیمارستان دولتی کشور به‌شمار می‌رود.

محمود شبستری، ادامه داد: تولیت آستان قدس رضوی نسبت به تقویت امکانات و تجهیزات بیمارستان موقوفه امام رضا(ع) برای بهره‌مندی عامه مردم من جمله افراد کم بضاعت و مستضعف از خدمات با کیفیت سلامت و درمان تاکید ویژه دارند و در همین راستا هزینه اجرای هشت پروژه آموزشی و درمانی جدید در بیمارستان امام رضا(ع) با عنایت ویژه ایشان از محل نذورات بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) تامین شد که با اتمام عملیات عمرانی و تجهیز، این پروژه‌ها همزمان با سالروز ولادت امام حسین(ع) به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) در تشریح جزئیات این پروژه‌ها اظهار کرد: یکی از این پروژه‌ها، مرکز درمان ناباروری میلاد است که با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری، ۱۵۰۰ متر مربع مساحت و در سه طبقه احداث شده است که دارای سه اتاق عمل و تجهیزات پزشکی مدرن است و طبق برآوردهای صورت گرفته، روزانه ۱۵ زوج در این مرکز با تعرفه دولتی مورد درمان قرار خواهند گرفت.

شبستری ادامه داد: همچنین دو دستگاه «براکی تراپی» و« CTسیمولاتور» و اتاق عمل مربوطه آن، سه پروژه دیگری است که به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: دستگاه براکی‌تراپی، پیشرفته‌ترین دستگاه در حوزه درمان سرطان و دستگاه CT سیمولاتور جهت کمک به تشخیص و درمان بیماران سرطانی است و در مجموع ۵۶۰ میلیارد ریال برای این پروژه سرمایه گذاری شده است.

به گفته شبستری، راه‌اندازی اتاق عمل «اینترونشنال» با ۱۰۰ متر مربع مساحت و ۱۷۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و همچنین بهره‌برداری از دستگاه آنژیوگرافی ویژه، اهدایی بیمارستان فوق تخصصی رضوی به بیمارستان امام رضا(ع)، دو پروژه دیگری است که به همت آستان قدس رضوی محقق شده است.

مرمت و بازسازی بخش هماتولوژی و پاویون کادر پزشکی، خرید تجهیزات کمک آموزشی و ایجاد هشت اتاق ایزوله بستری بیماران تنفسی و عفونی، از دیگر پروژه‌های درمانی و آموزشی بیمارستان امام رضا(ع) است که با حمایت آستان قدس رضوی و مجموعا به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید

این پروژه‌ها که همزمان با ماه شعبان و سالروز ولادت با سعادت امام حسین(ع)، به بهره‌برداری رسید، شامل مرکز درمان ناباروری، تجهیز مرکز درمان سرطان با تامین دو دستگاه پیشرفته، ایجاد اتاق عمل ویژه، اتاق‌های ایزوله و … است که در ارتقای کیفیت خدمات سلامت و درمان به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) تاثیر بسزایی خواهد داشت.