مشهد پایگاه خبری روزگار-در دیدار مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و مدیرکل میراث فرهنگی استان بر همراهی و هم افزایی دو دستگاه برای حفظ و نگهداری بقاع متبرکه و افزایش بهره وری آن تاکید شد.

در راستای دیدار اخیر رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و تفاهم نامه مشترک و همچنین به‌ منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود و تقویت همکاری‌ها؛ سیدجواد موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی و حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی دیدار و گفتگو کردند.

ضرورت هم افزایی و همکاری اوقاف و میراث فرهنگی جهت بهره وری از اماکن زیارتی

در ابتدا جلسه سیدجواد موسوی بیان کرد: هدف از این دیدار هم افزایی و همکاری متقابل بین دو دستگاه جهت بهره وری از اماکن زیارتی و تسهیل در امور زائرین و بقاع متبرکه است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه امضای این تفاهم نامه موجب سهولت دسترسی زائران به بقاع متبرکه می شود؛ افزود: در این راستا مسیرهایی برای استفاده زائران از اماکن متبرکه و مساجد تاریخی ایجاد می شود.

وی در خصوص مرمت و احیای بنای مدرسه سلطان العمای کاشمر؛ گفت: جلسات آن برگزار و طرح های استحکام بخشی بنا و مرمت آن مطرح شده و در صورت جذب اعتبار این مدرسه مرمت می شود.

در نگهداری بقاع متبرکه نیازمند همراهی میراث فرهنگی هستیم

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمد احمد زاده با بیان اینکه در موضوع بقاع متبرکه نیازمند هماهنگی، همراهی، هم افزایی و بهره مندی از ظرفیت های میراث فرهنگی هستیم؛ گفت: در حفظ، نگهداری و بهره برداری صحیح از اماکن تاریخی و میراثی الزاماتی وجود دارد و ما خود را ملزم به رعایت آن می دانیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به قول مساعدت و همکاری میراث فرهنگی در تکمیل و مرمت بقاع متبرکه؛ اظهار کرد: امیداریم این اتفاقات و همکاری منشا خیری برای استمرار ماموریت های مرتبط با دو دستگاه باشد.