سیدعلی مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در اولین جلسه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی استان، ضمن تبریک روز ارتش و موفقیت سپاه پاسداران در عملیات وعده صادق اظهار داشت:
دشمن صهیونیستی به کنسولگری ما و خاک ما به شکل مستقیم حمله کرد و در جواب این جسارت، غیورمردان ایران اسلامی در سپاه پاسداران نیز مستقیم پاسخ سختی به او دادند که موجب افتخار ملی و سرافرازی ایران اسلامی و خواری دشمنان شد.
نباید فراموش کنیم حمله و هجوم غیر مستقیم دشمن در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی در قالب جنگ نرم به مراتب سخت‌تر بوده که در آن جامعه، خانواده‌ها و جوانان ما را هدف گرفته است.
یکی از این عرصه‌ها گسترش مواد مخدر و شیوع اعتیاد در جامعه است که سال‌ها است در دستور کار دشمنان قرار دارد و در این راه شهدای بسیاری را نیز فدا کرده‌ایم لذا باید در این نبرد نیز هوشیارانه و هماهنگ عمل نماییم.
کشف مخدرهای جدید و خطرناک‌تر با عوارض بسیار شدیدتر و قیمت به مراتب پایین‌تر، نشان از یک توطئه و برنامه هدف‌مند از سوی دشمنان ایران اسلامی دارد، لذا اطلاع‌رسانی، تبیین و آگاه‌سازی جامعه و به‌خصوص جوانان و نوجوان به‌منظور پیش‌گیری، باید در دستور کار قرار داشته باشد.
طرح‌های خوب و ارزش‌مند از جمله یاری‌گران روستا و جشنواره‌های متعدد دیگری اجرا شده و برای سال جاری نیز برنامه‌ریزی شده است، لیکن باید به تولید محتوا به‌خصوص در فضای مجازی و اثرگذاری آن‌ها بیشتر توجه شود.
شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به خوبی توانسته است در عرصه مبارزه، از توان تشکل‌های مردمی استفاده نماید که جای تشکر دارد، در حوزه پیش‌گیری نیز باید با رویکرد اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی، از توان تشکل‌های مردمی بهره‌مند شویم.
اعضای شورا و این کمیته برنامه‌های خود را با نگاه مردمی سازی، طراحی و در شورا مطرح نمایند تا از توان و فکر سایر اعضا برای اجرای کیفی و اثرگذاری بیشتر این برنامه‌ها استفاده نمایند.