مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در گروه خبری فجر گلستان به توجه و حفاظت منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: توجه به حفظ منابع طبیعی اهمیت زیادی دارد چرا که ۱۳۰ هزار هکتار از اراضی استان مستعد بیابانی شدن هستند.

حمید سلامتی ادامه داد: طرح احیای پوشش گیاهی مناطق شمال استان تهیه شده و بنا داریم در یک برنامه ۱۰ ساله نوار سبزی را از گمیشان تا مراوه‌تپه با هدف توجه به دامداری، کاهش روان آب ها و کاهش اثرات ریزگردها تهیه شده و برای اجرای آن اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی پیش بینی شده است.

سلامتی افزود: ۶ میلیون و هشتصد هزار نهال ۱.۵ میلیون نهال جنگلی برای عرصه های بیابانی و مرتعی است که تا کنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار نهال کاشتند شده و ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نهال دیگر نیز تولید شده است.
وی در راستای طرح کاشت یک میلیارد درخت طی ۴ سال که از سال ۱۴۰۱ آغاز شده گفت: وظیفه مندی گلستان ۶ میلیون و هشتصد هزار نهال است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در پایان در زمینه افتتاح و عملیات اجرای  پروژه های دهه فجر گفت: در دهه فجر امسال شاهد افتتاح ۲۰ پروژه منابع طبیعی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان و جمعیت برخوردار ۱۰ هزار خانواری هستیم