مدیرکل اقتصاد و دارایی استان در گروه خبری فجر گلستان ازدرگاه ملی به عنوان  تنها مرجع صدور مجوز نام برد و افزود: درگاه ملی تنها مرجع صدور مجوز است که در این راستا تعداد ۵۲ هزار و ۵۶۵ درخواست در سامانه درگاه ملی مجوزها ثبت شده که از این میزان ۳۰ هزار و ۸۱۷ مجوز تاکنون صادر شد.

روح الله صلبی در ادامه به موضوع مولدسازی از دیگر موضوعات اقتصاد و دارایی استان اشاره کرد و گفت: موضوع مولدسازی از دیگر موضوعات حائز اهمیت است، ظرفیت خوبی در حوزه مولدسازی وجود دارد و مولدسازی این ظرفیت را ایجاد می‌کند که بتوانیم از دارایی‌های منجمد دولت بهره‌برداری کنیم.

صلبی ادامه داد: باید مولدسازی را ابزاری برای رشد و پویایی و نظام توسعه‌ای استان ببینیم، این مسئله باعث کاهش هزینه‌های دولت و افزایش رضایت عمومی مردم می‌شود و هم آنکه از دارایی‌های منجمد دولت جلوگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: استقبال بانوان برای گرفتن مجوز کسب و کار بیشتر در حوزه مشاغل خانگی است و بانوان بیشترین درخواست را در این استان به ثبت رساندند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان گفت: در استان گلستان از ۴ هزار میلیارد تومان مصارف استان چیزی حدود ۲۸ درصد در قالب اعتبارات هزینه‌ای است و بیشترین مبالغی که در حوزه بودجه برای گلستان در نظر گرفته شده در حوزه دارایی‌های سرمایه‌ای است تا بتوانیم پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم.

وی در پایان گفت: اگر مدیری در خصوص درگاه مجوزها کوتاهی کند مرتکب جرم شده و نمی‌تواند بگوید که به دلیل اشباع مجوز از صدور مجوز جدید خودداری کند.