مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری در گروه خبری فجر گلستان گفت:   ۸۰ روستای این استان شمالی مستعد توسعه گردشگری و آماده ایجاد تفرجگاه و بوم‌گردی است. سید کمال محب حسینی ادامه داد: در این راستا قرارگاه جهادی وزارت کشور و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تفاهم‌نامه‌ای برای صدور موافقت نامه و پروانه ایجاد زیرساخت‌های گردشگری منعقد کرده است.

محب حسینی ادامه داد: با توجه به این که ۵ دهک نخست استان بیشتر روستایی هستند برای تحول در درآمد آن‌ها طرح توسعه و پیشرفت این جامعه طی ۲ سال اخیر به اجرا درآمده است. همپنین در این استان مدل توسعه و پیشرفت اقتصادی در ۱۱۰ روستا در دستور کار قرار گرفته که اکنون اجرای آن با بهره‌گیری از ۶ روستای موفق در حال افزایش است .

وی در ادامه به روستاهای موفق توسعه اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: روستاهای موفق توسعه اقتصادی استان می‌توان به وامنان آزادشهر در حوزه باغبانی زعفران، عطاآباد آق قلا در حوزه تولید مبل و پنج پیکر شهرستان ترکمن در حوزه فروش پارچه اشاره کرد.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری در پایان به طرح های دهه فجر اشاره کرد و ادامه داد: ۴۶۳ طرح توسعه روستایی با هزینه کرد ۱۰۰ میلیارد تومان در این استان آماده بهره‌برداری در ایام الله دهه فجر سال جاری شده است. علاوه بر این، ۴۰ طرح جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا تدارک دیده شده که در مناطق روستایی استان برای بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد