حجت الاسلام دیلم گفت: سبک زندگی قرآنی از نیازهای جامعه است. حجت الاسلام دیلم در آیین اختتامیه دهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت استان گلستان در گرگان گفت: توجه به سبک زندگی قرآنی از نیازهای ضروری امروز جامعه است. وی با اشاره به تفکر و تدبر در قرآن کریم، افزود: قرآن فقط کتاب آسمانی نیست بلکه قرآن کتاب زندگی و راه سعادت و رستگاری بشر است.
رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به اینکه، قرائت قرآن کریم از دستورات پیامبر اکرم (ص) است، افزود: حفظ قرآن مقدمه ای برای درک محتوا و در ادامه منجر به عمل کردن به قرآن کریم می شود.
حجت الاسلام دیلم، توجه به خانواده های طلاب و روحانیون را از برنامه های دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و مرکز اسلامی گلستان برشمرد و افزود: خوشبختانه با برگزاری مسابقات قرآنی و اردوهای فرهنگی و تفریحی و تمهیداتی که صورت گرفته است، بتوانیم در راستای تقویت و توجه به خانواده های طلاب و روحانیون گام های خوبی را برداشته و شاهد موفقیت های آنان باشیم.
وی با بیان اینکه، علم قرآن اشرف علوم است، اظهار کرد: بنا بر روایتی از پیامبراکرم (ص) علم فقط سه چیز است. اول آیهی محکمه، یعنی علم به اصول عقاید و دلایل قاطع در شناخت خداوند و عظمت خدا و حقانیت انبیای الهی. دوم فریضه عادله، یعنی علم به مکارم اخلاق و صفات پسندیده ای که آدمی باید به آنها آراسته شود. سوم سنت قائمه، یعنی علم به احکام شرعی و وظایف عملی هر انسان مومن است.
رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: با این نگاه می توان گفت که علم توحید پیرامون خدا است و موضوع ارزشمندی برای غایت رستگاری، جلب رضایت خدا و بهره مندی از نعمات خداوند است.
حجت الاسلام دیلم در ادامه سخنان خود با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) درباره تربیت و ادب فرزندان و اولاد، گفت: “ادبوا اولادک علی ثلاث خصال: حب نبیکم، وحب اهل بیته و علی قراءه القرآن: یعنی فرزندان خود را بر سه خصلت، دوست داشتن پیامبر (ص)، دوست داشتن اهل بیت (ع) و خواندن قرآن، تربیت کنید.
وی تاکید کرد: هرچقدر حب پیامبر (ص)، رحمانیت سنت و اندیشه پیامبر اکرم (ص) از دوران کودکی در فرزندان معرفی شود این محبت به پیامبر (ص) در دل کودک ایجاد شده و باعث قوی شدن بنیان عمل کردن در سنت و سیره پیامبر (ص) خواهد شد.
رئیس مرکز اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: حب پیامبر (ص) و حب اهل بیت (ع) در روایات شیعه و سنی مورد تاکید قرار گرفته است و همه مسلمانان چه شیعه و سنی جز محبین پیامبر (ص) هستند.
حجت الاسلام دیلم در بخشی از سخنان خود گفت: امروز در عصری هستیم که دشمن به دنبال ایجاد اختلاف و شکاف بین مردم است و با ترفندهای مختلف قوت های انقلاب را ضعیف نشان می دهد.
وی گفت: شکر عملی، حضور حداکثری در انتخابات است و ترکمن صحرا این مهم را قبلا با مشارکت ۸۸ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری نشان داده است و امیدواریم در انتخابات پیشرو نیز با حضور پرشور و جدی همه اقوام و مذاهب در استان گلستان و ترکمن صحرا بار دیگر به درجات بالایی در کشور دست یابیم.
رئیس مرکز اسلامی گلستان تاکید کرد: حضور پرشور در انتخابات نقشه های دشمن را نقش برآب و چشم دشمن را کور خواهد کرد.
حجت الاسلام دیلم همچنین گفت: در این دوره از مسابقات قرآنی به موضوع مفاهیم توجه ای ویژه ای شده است و مجموعا ۲۶ نفر از طلاب و روحانیون در بخش برادران و خواهران به عناوین برتر دست یافتند که در آینده در مسابقات کشوری قرآن کریم ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت کشور حضور پیدا خواهند کرد.