فرماندار کلاله در گروه خبری فجر گلستان به طرح های قابل احرا و مورد بهره برداری شهرستان کلاله اشاره کرد و گفت: ۱۷۳ طرح اقتصادی و عمرانی با اعتبار ۳۲۵.۵ میلیارد تومان در این شهرستان به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری رسیده یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد که از این تعداد، ۱۱۲ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۲۴۲.۵ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است. فرهاد شیبک ادامه داد: اجرای طرح‌های آبرسانی شهر کلاله با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد، ساخت باند دوم پل ورودی شهر، مقاوم سازی ۹۸۰ مسکن روستایی، اجرای طرح‌های آبخیزداری، ساخت ۲ سالن ورزشی، ساخت ۲ مدرسه شهری و روستایی و ساخت یک پل ارتباطی روستایی از جمله طرح‌های مهم اجرا شده کلاله طی ۲ سال اخیر است.

شیبک افزود: اجرای طرح توسعه ناحیه صنعتی دهنه و آغاز رسمی عملیات اجرایی ساخت جایگاه سوخت در فرودگاه قدس از جمله طرح‌های مهم توسعه اقتصادی در دست پیگیری کلاله است.
وی در ادامه تصریح کرد: دولت سیزدهم ۱۳۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و بهره‌برداری هزار و ۳۲۴ طرح در این شهرستان هزینه کرد که قابل مقایسه با مدت مشابه دولت گذشته نیست.

فرماندار کلاله در پایان گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های اقتصادی در دهه فجر برای ۵۰ نفر به طور مستقیم شغل پایدار ایجاد خواهد شد.