محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در جلسه بررسی وضعیت پروژه مونوریل قم که در سالن امام جواد سلام الله علیه برگزار شد، اظهار داشت: شهر قم طی ۱۰ سال اخیر شاهد تحولات بسیاری بوده که این‌ها نتیجه زحمات مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: متاسفانه بیش از ۱۰ سال است که کلنگ پروژه مونوریل قم بر زمین خورد و با وجود همه مشکلات مختلف سال‌ها پیش عملیات اجرایی آن متوقف شد، حال بعد از گذشت این همه سال این پروژه باعث گلایه‌مندی مردم قم شده که چرا مشکلات این پروژه حل نمی‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: واقعیت این است که استاندار قم باید ابتدا پیگیر این باشد که مدیریت شهری موافق اجرای این پروژه است یا خیر؟. در صورتی که درون استان به توافق رسیده شد استاندار ‌قم می‌تواند این موضوع را از مراجع ملی پیگیری کند.

وی در ادامه عنوان کرد: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است پروژه مونوریل قم به عنوان یک پروژه شاخص در کشور شناخته می‌شود بدین جهت مدیریت شهری نباید خود را از تکمیل این پروژه کنار بکشد.

منصوری اشاره کرد: باتوجه به اینکه این پروژه مربوط به مدیریت و خدمات شهری است توقع داریم شهرداری قم حداقل ۵۰ درصد تامین منابع مالی این پروژه را برعهده گیرد.

معاون رئیس جمهور مطرح کرد: برخی پروژه‌ها صرفا نباید دیدگاه اقتصادی داشته باشند بلکه ما باید به‌دنبال ورود تکنولوژی جدید به کشور باشیم‌. مونوریل نیز تکنولوژی جدیدی است که باید وارد کشور و شهر قم شود.

منصوری خاطرنشان کرد: رئیس جمهور موافق ساخت ‌پروژه مونوریل قم است و بارها تاکید کرده که مجموعه دولت پیگیر تکمیل مونوریل قم باشند.

خبرنگار هاشم زاده