آیت‌الله سید‌محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: منافقین همواره از پیشرفت و پیروزی اسلام هراس داشتند و در هر دوره‌ای به شکلی تلاش می‌کردند تا از پیشرفت اسلام جلوگیری کنند و در این راه نیز از هیچ فتنه و آشوبی دریغ نمی‌کردند.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: حضرت فاطمه (س) ویژگی‌هایی دارند که شاید به ظاهر قابل جمع نیست، از جمله این ویژگی‌ها جمع بین زندگی زن مسلمان در رفتار با شوهر و فرزندان و انجام وظایف در خانه از یک سو و از سوی دیگر وظیفه یک بانوی مجاهده و خستگی ناپذیر در برخورد با حوادث سیاسی مهم است.

امام جمعه قم با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با ورزشکاران تصریح کرد: مقام مظم رهبری در این مراسم از بانویی یاد کردند که با حجاب کامل پرچم این دوره از ورزش‌های آسیایی را حمل کرد و در مقابل یک دنیا هویت و شخصیت یک زن ایرانی را نشان داد و از این امر تشکر کردند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) الگوگیری از حضرت زهرا(س) را مورد توجه قرار داد و گفت: امروز یکی از رسالت‌های مهم همه ما از جمله بانوان این است که کسانی که از سیره حضرت فاطمه (س) فاصله گرفتند و با تبلیغات دشمنان و توطئه برخی از وادادگان به مسیر آن حضرت نرفتند کمک کنیم و نگذاریم در منجلاب ابتذال غرق شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: پدیده بسیج مستضعفین از عظیم‌ترین، ماندگارترین و ارزشمندترین یادگاری‌های امام امت است. بسیج و بسیجیان مصداق کاملی از اخلاص، فداکاری، عشق به خدا و محرومین و عاشق خدمت جهادی هستند.

آیت الله سعیدی با تاکید بر اینکه امروز شاهد طوفان الاقصی و بسیج جهانی هستید، افزود: هرچند هنوز فرصتی نشده است که ابعاد این پیروزی بزرگ به صورت کامل ارائه شود، یکی از دستاوردهای بزرگ این نبرد تاریخی تجمع‌ها و راهپیمایی های مختلفی در جهان در حمایت از مردم فلسطین به عنوان یک بسیج جهانی علیه رژیم صهیونیستی برگزار است.

وی تصریح کرد: چند ماه آینده ملت ایران برای دو انتخابات مهم پای صندوق های رای می آیند و نگاه ها به رای مردم است، امام راحل به رای مردم تاکید ویژه داشتند، ملت ایران با مشارکت حداکثری، بینش و آگاهی افراد اصلح را برای مدیریت جامعه انتخاب کنند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: وظیفه مسئولین است که با خدمت صادقانه و حکیمانه روح امید، اطمینان و اعتماد را در مردم زنده نگه دارند.

تهیه کننده هاشم زاده