سیدمحمد آقامیری صبح امروز در جلسه بررسی وضعیت فرودگاه قم که در سالن امام جواد سلام الله علیه استانداری برگزار شد، اظهار داشت: موافقت اصولی ساخت فرودگاه از وزیر راه و شهرسازی در آخرین سفر ایشان به استان أخذ شد و دولت موافق ساخت این پروژه مهم در استان است.

وی افزود: ما موظف هستیم اسناد و مدارکی را جمع‌آوری کرده تا با ارائه آن به وزارت راه و شهرسازی باقی مجوزات لازم را هم أخذ کنیم.

استاندار قم خاطرنشان کرد: در حال طراحی یک برنامه اقتصادی هستیم تا این پروژه به صورت مشارکتی بین چند سرمایه‌گذار ساخته شود. علاوه بر بخش خصوصی بانک‌ها نیز می‌توانند در پروژه فرودگاه مشارکت داشته باشند.

وی تأکید کرد: در صورت تأمین منابع مالی این قول را به مردم قم می‌دهیم ظرف ۱۵ ماه آینده اولین پرواز حرم تا حرم یعنی از حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به نجف اشرف را در فرودگاه قم داشته باشیم.فرودگاه قم از مطالبات اصلی مردم و مورد تأکید مراجع عظام تقلید است، بدین جهت این فرودگاه هم‌تراز مقررات بین‌المللی ساخته خواهد شد و تا پرواز اولین هواپیما از این فرودگاه دست از کار نخواهیم کشید.

مشکلات احداث فرودگاه قم قابل حل شدن است

منصوری همچنین ‌در نشست بررسی مشکلات و موانع فرودگاه قم بیان کرد: در موضوع فرودگاه باید نگاه واقع بینانه داشت و تصمیم قاطع گرفت.وی با تاکید بر حمایت دولت از ساخت فرودگاه قم افزود: موافقت نامه فرودگاه قم صادر شده اما موافقت اصولی به معنای مجوز ساخت نیست و باید سایر پیش‌نیازها نیز آماده شود.

معاون اجرایی رئیس‌ جمهور گفت: دولت با انتخاب منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به عنوان سرمایه گذار جدید فرودگاه قم موافق است اما شیوه تامین مالی آن بر عهده مجموعه مدیریت استان است.

منصوری با اشاره به ضرورت دیده شدن روش‌های جدید تامین منابع مالی خاطرنشان کرد: فروش زمین در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از مهمترین منابعی است که می‌تواند بخشی از منابع مالی آن را تامین کند.

وی ادامه داد: فرودگاه قم از نظر اجتماعی برای دولت سیزدهم مهم است و رییس‌جمهور به صورت مرتب پیگیر احداث و تکمیل آن است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: مشکلات احداث فرودگاه قم با پیگیری‌های جدی مسوولان استانی قابل حل شدن است.

منصوری اظهار کرد: دولت سیزدهم به تکمیل فرودگاه قم تاکید دارد ولی گره مالی این فرودگاه باید در استان باز شود.

خبرنگار: احسان بخش